Helpdesk | Linköping | Experis
Inlagd: 30/04/2025
Antal tjänster: 1
Typ av jobb: Konsultuppdrag
Yrkesområde: IT, Data
Ansök senast: Snarast
På plats/På distans: På plats
Arbetsbeskrivning
Får du en god känsla i magen när du får möjlighet lösa i kniviga problem och leverera service i världsklass? Som IT-supportkonsult hos oss på Experis öppnas dörren till en värld av utveckling, utmaningar och en gemenskap där din huvudsakliga uppgift är att hjälpa dina kollegor vad gäller IT-relaterade problem.
Du kommer att jobba i en servicedesk och i en Windows-miljö, något som innebär att du kommer få möjlighet att utforska flera delar av IT-landskapet, allt från teknikmiljöer och kringutrustning till operativsystem, nätverk och informationssäkerhet. Ärenden kommer att hanteras genom olika verktyg, huvudsakligen via telefon, chatt och mail på antingen svenska eller engelska. Du kommer också att jobba aktivt med dokumentation och detaljbeskrivningar. Ditt engagemang kommer att spela en avgörande roll för att lindra andras tekniska huvudvärk och skapa en smidig arbetsdag för alla. Du kommer också att jobba aktivt med dokumentation på engelska.
Din vardag hos oss - aldrig en tråkig dag!
Vi på Experis lovar att varje dag blir unik. Du kommer att jobba både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor för att lösa problem på bästa sätt. Det ger dig inte bara en bredare kunskapsbas utan också ett starkt nätverk.
Nyfiken på att veta mer? Ta kontakt med Vilma eller Dara så berättar vi mer!
Vi söker dig som har:
- Fullfört gymnasial utbildning
- Intresse att fördjupa dina tekniska kunskaper och en vilja att leverera service i världsklass
- Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
- Möjlighet att jobba oregelbundna tider, dvs. dag, kväll och helg
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vem är du?
Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas!
Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.
På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.
People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.
Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.
Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.
Gör Experis till din nästa destination!
Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Vilma Andersson på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning.
Vänta inte, låt IT-äventyret börja! 🚀
