Servicedesk Engineer | Stockholm | Experis

  •  posted: 29/09/2025
  •  roma-no-of-positions: 1
  •  form-of-employment: Konsultuppdrag
  • industry: IT, Data
  •  apply-by: roma-to-be-applied

Längtar du efter en utvecklande och inspirerande vardag? Sitter du på IT-kunskaper som kan hjälpa andra att förenkla deras liv? Vi letar just nu efter en person med stort intresse för IT och en känsla för service! Hos oss för du chansen att utmana dina kunskaper och bidra med banbrytande lösningar 🧠

header-funct-public

Brinner du för att förenkla vardagen för andra genom teknik, struktur och service? Då är detta din chans att göra skillnad!

I denna roll får du en nyckelposition i att säkerställa att interna system fungerar effektivt och att användarna får den hjälp de behöver - snabbt och professionellt. Du blir en viktig länk mellan teknik och verksamhet, där du både löser problem och förebygger dem.

Du kommer att hantera supportärenden som rör systemfrågor och agera som andra linjens support. Det innebär att du felsöker, analyserar och löser tekniska utmaningar - ibland självständigt, ibland tillsammans med andra experter.

Det här är en roll för dig som gillar att kombinera teknik med kommunikation, som trivs med att hjälpa andra och som har ett öga för struktur och förbättringar. Du får möjlighet att påverka, utvecklas och vara med och skapa en mer effektiv och användarvänlig arbetsmiljö.

Vi söker dig som har:

  • Högre utbildning inom IT-relaterat område
  • Övergripande kunskap om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet
  • Kunskaper i Microsoft Office eller likvärdigt
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du är en flexibel och ansvarstagande person med ett genuint teknikintresse. Noggrannhet och serviceanda är dina ledord, och du tycker om att kommunicera med människor i alla lägen. Det viktigaste för oss är att du bär med dig en positiv inställning, driv och vilja att utvecklas!

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Gör Experis till din nästa destination!

Har du fått upp ögonen för denna möjlighet? Kontakta Vilma Andersson på mailadress [email protected] för att höra mer om vad vi har att erbjuda! Vi är bara ett samtal bort från din nästa utmaning.

job-detail-footer
Stockholm

Om du har tekniska problem med din ansökan eller ditt konto hos Experis, vänligen kontakta vår support:
0771-55 99 20
[email protected]
Vi har öppet helgfria vardagar 07:00-18:00.
På vår sida med Vanliga frågor hittar du många svar, och även en steg-för-steg-beskrivning av hur du söker jobb på vår hemsida.