Företag

Lediga jobb som Operativ inköpare i Örebro

På Experis.se, en av Sveriges största jobbsajter, kan du söka lediga jobb som operativ inköpare. Kanske är det vi som har ditt nästa drömjobb? Oavsett om du vill bli en av våra fantastiska medarbetare eller rekryterad till någon av våra kunder, om du söker heltidsjobb eller extrajobb som student, är du välkommen att registrera ditt CV hos oss.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som operativ inköpare innebär en hel del administration, vilket kräver att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du ska vilja lösa problem och jobba proaktivt med att identifiera och genomföra ständiga förbättringar tillsammans med dina kollegor.

Du fungerar som en länk mellan leverantörer och den egna organisationen, där du bidrar till god kommunikation för att säkerställa det löpande inköpet. Du ansvarar även för att planera och bevaka kampanjbehov, säkerställa kvalitet på leverantörsdata samt arbeta med förbättringsåtgärder. I jobbet ingår bland annat att hantera ordrar, bevaka leveranser, följa upp inkommande leveranser, ha kontakt med leverantörer, rapportera KPI:er samt registervård.

Din profil

För att lyckas som operativ inköpare bör du ha erfarenhet av inköp och att jobba i team. Du bör vara lyhörd, utåtriktad och kommunikativ i ditt uppträdande samt bidra till ett gott arbetsklimat och en god stämning i gruppen. Du bör kunna se möjligheter till utveckling där andra ser problem och arbeta lösningsbaserat. Utbildning inom ekonomi, logistik eller annan relevant utbildning inom inköp, alternativt erfarenheter av liknande arbete, är en fördel. Du bör ha förståelse för inköpsprocessen, ett utvecklat affärssinne, vana från inköpsmodul i ett affärssystem samt kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska.

}