Familjebostäder söker en Inköpare - var med och bygg Stockholm

Familjebostäder, del av Stockholms stad, äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Vi jobbar för dagens och morgondagens kunder med engagemang, kundnytta, affärsmässighet och nytänkande i fokus. Vi är ett bostadsbolag i tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder. Välkommen att bli en av oss!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en ambitiös och framåt Inköpare som vill vara med och driva inköpsarbetet framåt. Som Inköpare på Familjebostäder arbetar du med inköp/upphandling utifrån befintlig upphandlingslagstiftning och en strukturerad inköpsprocess. Inköpen sker främst genom direktupphandling, förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal. Du kommer att agera stöd för verksamhetens Strategiska Inköpare och beställare vid inköpsfrågor och hantera och analysera inköpsbehov utifrån olika system. I rollen ingår det också att fortlöpande hålla sig uppdaterad om det aktuella konjunkturläget samt gällande upphandlingslagstiftning. Arbetet omfattar även administrativa arbetsuppgifter så som exempelvis diarieföring och avtalshantering.

Tjänsten som Inköpare är bred och omväxlande och du blir del av ett sammansvetsat team med höga ambitioner. Du tillhör ekonomiavdelningen och ingår i enheten Inköp- och Upphandling som idag består av åtta personer. Du rapporterar till enhetschefen tillika Inköps- och upphandlingschef, och din placering är på huvudkontoret i Hammarby Sjöstad.

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som är intresserad av inköp eller är i början av din karriär som inköpare/upphandlare. Du har en relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom juridik, ekonomie eller inköp, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Vi ser att du har relevant erfarenhet av att arbeta med administration, ekonomi och inköp eller upphandling genom anställning eller praktik. Har du erfarenhet eller kunskap kring lagen om offentlig upphandling (LOU) ser vi det som starkt meriterande.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara lyhörd och prestigelös. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsfokuserad och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är analytisk och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning. Du stimuleras av att verka i en värderingstyrd miljö där engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande ligger i fokus.

Du erbjuds
Du får ett stort eget ansvar och blir en viktig person på bolaget. Familjebostäder erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.

Låter det intressant? Ansök redan idag!

Sista ansökningsdag

I denna rekrytering samarbetar Familjebostäder med Experis. Känner du att du är rätt person så skicka in en ansökan på www.experis.se Om du har frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sophie Karlsson 08 - 452 33 37 eller via sophie.karlsson@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast