Erfaren Ekonomiassistent till bolag i Göteborg!

Är du en erfaren ekonomiassistent och redo för ny utmaning 2019? Till en trevlig kund och ett spännande bolag i Göteborg söker vi nu du som vill ta dig an ett nytt uppdrag som Ekonomiassistent. Din roll innebära helhetsansvar för kundreskontran. Detta är konsultuppdrag till att börja med, med start i januari 2019 och för rätt person kan det leda till en anställning hos kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då processen sker löpande!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Hur ser rollen ut? ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Din roll som Ekonomiassistent kommer innebära helhetsansvar för kundreskontra. Det innebär att du bland annat att du kommer att arbeta med att hantera kundfrågor, bevaka och hantera förfallna fakturor, kundupplägg, credrit controll & reserveringar, vidarefakturering och kontera inkommande fakturor, sköta påminnelser, statement och inkassohantering mm.

Du kommer även samarbeta med avdelningens levreskontraansvarig och vara flexibel för att backa upp där det behövs. Du ska även vara öppen för att vara delaktig i förändringsprocesser och gärna komma med nya förslag på lösningar och effektivisering.

Företaget du kommer arbeta på har cirka 50-60 anställda i Sverige med kontor i Göteborg, men har även verksamhet i Tyskland, Storbritannien, Schweiz och Kina. Du kommer bli en del av ett trevligt team på ekonomiavdelningen som gärna hittar på små aktiviteter tillsammans för att upprätthålla en hög trivselfaktor på kontoret.

Vem är du?

Vi söker dig som har arbetat som Ekonomiassistent i några år och är erfaren inom reskontra samt god kännedom om kontering och kontoplan. För att trivas i rollen som Ekonomiassistent tror vi att du har förmågan att se helheter samtidigt som du är noggrann med detaljer.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och initiativtagande. Du är även flexibel och har lätt för att lära dig nya uppgifter och system. Du motiveras av eget ansvar samtidigt som du har lätt för att samarbeta med kollegor.

Mer information om rollen och företaget ges vid en personlig kontakt.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Vi erbjuder alla våra anställa en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:

  • Marknadsmässig lön
  • Övertidsersättning
  • Semester
  • Tjänstepension
  • Försäkringar enligt kollektivavtal
  • Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
  • Friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Ansökan och kontaktperson
Ansök genom att registrera ditt CV via länken, urval sker löpande!
För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Stina Johansson på stina.johansson@se.experis.com.

Sista ansökningsdag
Snarast