Jungheinrich söker teknisk säljare till Skaraborg

Är du redo att ta nästa steg i karriären? Låter det lockande att arbeta med teknisk försäljning inom B2B i ett framgångsrikt företag? Jungheinrich växer och söker nu en utåtriktad och självgående teknisk säljare till Skaraborg. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag!

Placering: 
Skövde
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Om Jungheinrich och vad vi kan erbjuda dig
Jungheinrich AB är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt närmare 12 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska.

Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget och ar cirka 140 medarbetare samt en omsättning på över 350 miljoner kronor. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm och Göteborg samt försäljningskontor i Linköping, Ljungby och Örebro. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem.

Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst i ett internationellt företag som har korta beslutsvägar och ger dig stor frihet under ansvar. Vi anser att hög trivsel hos personalen är grunden för personlig prestation. Jungheinrich är ett högkvalitetsmärke som arbetar med kända, väletablerade, återkommande kunder.

Jungheinrich erbjuder dig ett utvecklande jobb med frihet, bra villkor och utmaningar i ett framgångsrikt företag.

Läs mer om oss på www.jungheinrich.se

Att jobba som teknisk säljare på Jungheinrich
Du kommer att ha ett självständigt arbete och jobba med marknadens absolut modernaste produktprogram inom truckar, ställage och lagersystem. I rollen som teknisk säljare ansvarar du för försäljning av truckar, service och finansiella hyrlösningar inom din region och du kommer att arbeta med nykundsbearbetning samt utveckling och underhåll av företagets befintliga kunder. Varje dag kommer du ges möjlighet att skapa affärer där du bygger långsiktiga relationer med nyckelpersoner hos våra kunder. Du genomför behovsanalyser, presenterar kundanpassade lösningar, gör avtalsförhandlingar och avslut.

I din roll kommer du samverka med KAM, systemsäljare och eftermarknad och du kommer ha nära samarbete med dina kollegor för att kunna erbjuda kunden de bästa lösningarna.

Du har eget budet- och resultatansvar för din region och kommer rapportera till försäljningschefen. Tjänsten är en heltidstjänst med viss del fast lön och viss del provisionsbaserad lön. De första månaderna har du en garantiprovision. I tjänsten ingår också tjänstebil. Inledningsvis kommer du få en grundlig introduktion där du lär dig om företaget, produkterna och tjänsterna.

Den vi söker
Vi ser att du har några års dokumenterad erfarenhet av teknisk försäljning inom B2B och en relevant utbildningsbakgrund. Som person är du affärsdriven, har god förhandlingsvana och trivs som bäst i mötet med kunden. Du gillar att jobba självständigt och har inga problem att driva dina egna arbetsdagar. Du har ett stort engagemang för både kunden och affären och du drivs av att nå affärsmässiga avslut.

Du har lätt för att samarbeta och har en god social och kommunikativ förmåga, vilket är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen och nå uppsatta mål.

Vi förutsätter att du är en god användare av program inom Office-paketet samt god erfarenhet från CRM-system och hanterar svenska och engelska mycket bra i både tal och i skrift. B-körkort är ett krav.


Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Jungheinrich med Experis, en del av ManpowerGroup. Du kommer bli anställd hos Jungheinrich.

För mer information eller frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Petra Sivefäldt, 0500-381437, petra.sivefaldt@se.experis.com

Då vi arbetar med löpande urval rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!