Sekab söker en erfaren HR-GENERALIST

För att stärka vår organisation söker vi nu en driven, välorganiserad och strukturerad HR-generalist. Det är en mångfacetterad roll som ställer stora krav på personliga egenskaper och specifika kunskaper. Som HR-generalist hos oss jobbar du både strategiskt och operativt i nära samarbete med cheferna och du stöder medarbetare i frågeställningar om den egna tjänsten.

Placering: 
Örnsköldsvik
Bransch: 
Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Du ansvarar för att systematiskt upprätta och utveckla rutiner, avtal och arbetssätt inom HR. Du stöder organisationen utifrån gällande lagar och avtal inom HR-området.

Du ansvarar för det strategiska arbetet med kompetensförsörjning inom företaget och är chefernas stöd i rekryteringsprocessen.

Du stöder chefer och medarbetare i kompetensutvecklingsprocessen och leder lönebildningsarbetet.

Du stöder chefer och medarbetare i hälso- och rehabiliteringsfrågor och ingår i företagets skyddskommitté.

Du ansvarar för samverkan med fackliga parter och skyddsombud. Du leder förhandlingar om löner och anställningsvillkor.

Arbetsplatsen
Din arbetsplats är huvudkontorets Finans- och HR-avdelning där också dina närmsta kollegor finns. Ett härligt gäng som kommer att hjälpa dig att på bästa sätt komma in i din roll. Din närmsta chef är Finans & HR-chefen.

Dina kvalifikationer
Du har personalvetarutbildning från högskola/universitet eller annan likvärdig utbildning. Du har flera års arbetserfarenhet inom motsvarande områden. Du har arbetat med arbetsrättsliga frågor, gärna kopplat till industriella kollektivavtal. Erfarenhet av personalsystemet Agda PS är meriterande.

Du har hög integritet och ett coachande förhållningssätt. Du har god social och kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du blir en viktig ambassadör för Sekabs HR-processer och förväntas arbeta i enlighet med vår värdegrund.

För att trivas i rollen krävs att du kan arbeta både självständigt och i team med stora, små och varierande arbetsuppgifter.

Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Lön enligt överenskommelse och gällande kollektivavtal.

Kontakt för mer information
I den här rekryteringen samarbetar Sekab med Experis. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Håkansson, Experis, 0660-59972, maria.hakansson@se.experis.com.

Ansökan
Du söker tjänsten via experis.se. Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev snarast, dock senast 2019-11-17. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

Om Sekab
Sekab är ett Svenskt Kemi- och Cleantechföretag, vi förädlar etanol till biodrivmedel och olika kemikalier som i slutändan blir till produkter som omger oss dagligen. För att nämna några exempel; spolarvätska, alkydfärger, läkemedel, parfymer, rengöringsprodukter, smörjmedel, aromämnen, lacker och byggmaterial. Produkter som idag oftast tillverkas av oljebaserade råvaror men som med stor klimatnytta kan produceras av förnybart framställd etanol.
På Sekab arbetar vi värdegrundsbaserat och vi har ständigt fokus på hälsa, säkerhet och miljö och vi vill att du tar en aktiv del i detta arbete.

Vår värdegrund
Tillsammans har vi valt engagemang, förtroende och kreativitet som de ord som symboliserar hur vi vill samarbeta med varandra och hur vi vill bemöta kunder, leverantörer och andra.
Vi är Engagerade - vi hjälper varandra
Vi skapar Förtroende - vi respekterar varandra
Vi är Kreativa - vi är lösningsorienterade