Key Account Manager

Candles Scandinavia är den ledande leverantören av doftljus och övriga doftsättningsprodukter till hemmet med agenturen för flera av världens största ljusmärken, så som WoodWick®, Yankee Candle®, MilleFiori Milano® samt de egna varumärkena Blanche™ och Olivia & Co™.

Placering: 
Örebro
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Förutom agenturverksamheten bedriver bolaget utveckling och produktion av doftljus och rumsdofter, främst som Private Label tillverkare av kundspecifika varumärken. Bland kunderna återfinns Åhléns, H&M, Clas Ohlson, ICA, Kicks, Apoteket, Cervera mfl. Dessutom driver man under butiksnamnet The Candle Shop fyra egna specialistbutiker med doftljus. Bolaget har egna säljbolag i alla nordiska länderna samt kontor, showroom, lager och tillverkning i fräscha och ändamålsenliga lokaler centralt placerade i Örebro. Just nu befinner man sig i en spännande och expansiv fas med ett 30 tal medarbetare och en omsättning på ca 50 miljoner kronor.

Profil på Key Account Manager (KAM)

På uppdrag av våran kund söker vi dig som är senior och har en hög ambition och vill vara med på Candles Scandinavia fortsatta utvecklingsresa. För att passa i den här rollen så bör du trivas i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik. Du är en uthållig doer som snarare ser möjligheter än problem. Du är ordningsam, strukturerad och stresstålig. Du är noggrann och kan prioritera mellan dina arbetsuppgifter och alla de kundprojekt du kommer driva och äga.

Att arbeta som KAM på Candles Scandinavia innebär att du utgår från vårt Örebrokontor och därifrån reser med din tjänstebil till dina kundbesök i Norden. Du kommer att ha ca 10 övernattningar per månad.

Rollen är både strategiskt och operativt viktig för att verksamheten ska nå sina tillväxtmål.

Du kommer att rapporterar till Försäljningschefen i Norden och ni kommer jobba tätt ihop och åka på flera sambesök.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Försäljning av våra produkter med eget budgetansvar
  • Utveckla och ta hand om befintliga kunder
  • Bygga relationer med nya kunder
  • Rapportera all aktivitet i CRM och webbstöd
  • Ta fram och presentera offerter på ett affärsmässigt sätt
  • Aktivt delta i utveckling av produkt och erbjudande
  • Löpande arbeta med prognoser gällande sitt uppdrag

Vi söker dig som

Är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du är pedagogisk och har en förmåga att förstå och se helheten. Du har tålamod och är inte rädd för att stå på dig och driva saker framåt. För att passa in i vår organisation är du en social och kommunikativ lagspelare, som hugger i där det krävs. Vi söker dig som gillar utvecklingsarbete och vill vara med och driva Candles Scandinavia framåt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där dokumenterad erfarenhet av försäljning gentemot storbolag inom detalj/grosshandeln väger tungt. Vi ser även gärna att du känner dig bekväm inom det engelska språket.

Vi erbjuder

Ett spännande arbete i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner på marknaden. Vi är idag det ledande bolaget inom vår nisch med stor tillväxt i många år framöver. Vi har ett öppet klimat där det är korta vägar till beslut.

Tjänsten är långsiktig och vi ser att den på sikt kan utvecklas mot större ansvarsområden.

Vi talar om "The Candles Way", där vi i ledarskapet jobbar värderingsstyrt. Känner du att detta överensstämmer med dina egenskaper, kompetenser och dina mål?

Sök redan idag!

Sista ansökningsdag
Snarast