Verksamhetscontroller med fokus på analys till Haninge kommun

Haninge är inte bara skärgård. Här – 20 minuter från huvudstaden – växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark med dynamiskt företagande. Vi arbetar inte i eget intresse eller för att gå med vinst - vi arbetar för människan. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.

Placering: 
Stockholms län
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Beskrivning av verksamheten

Kansliet ger stöd och service till hela socialförvaltningen. Här finns specialist- och stödfunktioner såsom nämndsekretariat, utvecklingsledare, verksamhetscontroller, upphandlingssamordnare, utredare, lokal- och säkerhetssamordnare och IT-strateger samt tillståndshantering för alkoholärenden. Inom kansliet finns även den administrativa enheten som tillhandahåller förvaltningsövergripande administrativt chefsstöd. På kansliet arbetar 20 personer

Arbetsbeskrivning

Som verksamhetscontroller får du möjlighet att utveckla en ny roll inom Socialförvaltningen. Fokus i rollen kommer att vara att analysera resultat och ta fram nyckeltal som ska bidra till resultatutveckling på socialförvaltningen.  Du kommer att arbeta nära förvaltningsledningen och vara ett stöd till förvaltningens avdelnings- och enhetschefer i resultatuppföljningen. Du medverkar också i kommunövergripande utvecklingsarbete.

Du är en viktig stödfunktion i förvaltningens strävan efter att konsekvent styra verksamheterna mot de resultat och förbättringar vi vill skapa åt våra medborgare.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att vara:

• Följa upp och analysera socialförvaltningens verksamhetsområde. 

• Ta fram och vidareutveckla relevanta nyckeltal utifrån från förvaltningens verksamhetssystem och andra system, som ska bidra till att skapa resultatutveckling inom verksamhetsområdet.

• Samordna arbetet med nämndens strategi och budget och tertialrapporterna.

• I rollen ingår också att skriva beslutsunderlag till nämnd och förvaltningsledning.

Vem är du?

Vi söker dig med som har högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens samt cirka 3-5 års erfarenheter av liknande arbete. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet ser vid det som meriterande.

Vi söker dig med god pedagogisk förmåga och professionellt förhållningssätt. Du har en god förmåga att utrycka sig både skriftligt och muntligt och är duktig på att förmedla dina analyser på ett lättförståeligt sätt. Du är analytisk, har goda kunskaper i Excel och en generellt hög systemkunskap.

Som person är du kommunikativ och lyhörd och du har lätt för att skapa goda och förtroendefulla relationer. Du organiserar, driver och följer upp ditt eget arbete systematiskt

I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga och erfarna kolleger. Vi sitter i ljusa och trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Kontaktperson

I den här rekryteringen samarbetar Haninge Kommun med Experis Finance. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Rocafort Svensson på 08-736 28 77. Urval sker löpande så skicka in din ansöka snarast men dock senast den 31e augusti 2018.