Experis söker en Anbudsansvarig / Bid Manager, Göteborg

Har du erfarenhet av arbete med upphandlingar och LOU? Söker du en ny utmaning i en spännande och samhällsnyttig bransch där du får driva anbudsarbetet i flera olika projekt? Experis Finance i Göteborg erbjuder nu en chans till detta spännande konsultuppdrag! Läs mer om rollen nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Ort: Centrala Göteborg
Start: Så snart som möjligt
Uppdrag: Konsultuppdrag på 9 månader med chans till förlängning
Omfattning: 100%

Om arbetet:

Vår kund, en privat aktör verksamma inom arkitektur-/byggbranschen, söker nu förstärkning till deras kontor i Göteborg. Som Bid Manager/Anbudssamordnare kommer du att arbeta med försäljning i form av anbudsarbete. Du kommer att arbeta nära såväl arkitekter, kommunikatörer, administratörer, kontorschef som övriga anbudsansvariga på företaget.

Som en del av företaget och i rollen som Bid Manager får du möjlighet att ta eget ansvar, arbeta och utvecklas i en kreativ miljö. Vi söker dig som har ett intresse för hållbarhet och samhällsnytta.

Dina arbetsuppgifter som Bid Manager:

  • Självständigt driva, leda och samordna anbudsarbete på kontoret tillsammans med arkitekter och specialister.
  • Sammanställa anbud och prekvalificeringar.
  • Samla information och referenser, göra kundresearch, bearbeta stora mängder komplexa texter och koordinera information i anbudsprocessen.
  • Kontinuerligt bevaka pågående upphandlingar.
  • Analysera utfallet av anbud och upprätthålla statistik.
  • Ansvara för erfarenhetsåterföring från inlämnade anbud och föreslå förbättringsåtgärder.

Den vi söker

Till detta konsultuppdrag söker vi dig som har tidigare erfarenhet av arbete med upphandlingsarbete och LOU. Du har en mycket god förmåga att kommunicera genom anbud och det är meriterande om du tidigare arbetat inom byggbranschen. Din initiativkraft och ditt engagemang tillhör dina främsta styrkor och du har förmågan att arbeta intensivt under mycket hög press. Du känner trygghet i din roll och kan självständigt driva processen framåt genom att kommunicera med olika kontaktytor och dra i trådar. Du är vidare mycket noggrann och har känsla för detaljer samt har en god administrativ och analytisk förmåga. I umgänget med andra är du lyhörd, har lätt för att samarbeta och är van att ta ledarrollen i arbetsprocessen kring anbud.

Vi ser att du har/är:

  • Erfarenhet av anbudsarbete inom LOU, vi ser helst att du har erfarenhet inom bygg-/fastighetsbranschen.
  • Förmåga att självständigt driva anbudsarbete och projektleda.
  • Goda kunskaper i Office paketet.
  • God kommunikationsförmåga såväl muntligt och skriftligt i framför allt svenska, engelska är meriterande.
  • Erfarenhet av juridiska frågor är meriterande

Låt oss på Experis bli din karriärpartner:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på: https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com .

Sista ansökningsdag
Snarast