Finance Controller

Tjänsten som Finance Controller på Crem International innebär ett helhetsansvar över verksamhetens ekonomi/redovisning. Du ansvarar för att leda och utveckla en ekonomiavdelning i Åmotfors, att intern och extern kommunikation fungerar samt för utveckling av processer och rutiner. Som Finance Controller rapporterar du direkt till Welbilt Vice President for Finance EMEA och du sitter med i den lokala ledningsgruppen.

Placering: 
Värmlands län, Arvika, Eda
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

As part of the Welbilt Inc. group of companies, one of our global brands Crem develops, manufactures and markets coffee machines for offices, restaurants, catering and service stores in a global market. The Group has a combined experience of more than 100 years in the market for professional coffee solutions and is at the forefront when it comes to technical solutions. Welbilt has production facilities, sales offices and development departments across the Globe, with Crem facilities residing in both EMEA and APAC. The Crem Group has sales of approximately SEK 800 million and has about 400 employees across the globe. In 2019, Crem International was acquired by American Welbilt. For more information: http://www.creminternational.com https://www.welbilt.com/

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten inkluderar upprättande av bokslut enligt US GAAP, upprättande av budget och prognoser samt analys och kommentarer. Crem International har amerikanska ägare vilket gör att rapportering och interna kontroller sker enligt gällande standarder. Du har erfarenhet från lagerstyrning och KPI rapportering.

Ansvarsuppgifterna omfattar även att utveckla det befintliga affärssystemet (Monitor) samt förbereda en uppgradering till Welbilts affärssystem.

Din profil
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi med inriktning inom företagsekonomi/redovisning. Du behöver ha minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete inom ekonomi/redovisning samt erfarenhet från ledande befattning och förbättringsprocesser.
Det är viktigt att du är trygg i att kommunicera på engelska i tal och skrift samtidigt som du besitter mycket goda kunskaper i Excel. Som person hoppas vi att du är öppen, driven, självständig och prestigelös. Du tar ansvar, och har förmåga att leverera mot skarpa deadlines. Du kommunicerar väl och besitter goda ledaregenskaper.

Om erfarenhet finns inom tillverkande bolag, HFM, US-GAAP och SOX ser vi det som mycket meriterande.

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Crem International med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenstrand tel. 054-22 18 87 eller Katarina Glennert tel. 054-22 18 81. Vi arbetar med löpande urval så ansök gärna så snart som möjligt dock senast 30 september 2019. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Sista ansökningsdag
Snarast