Teamledare till If Customer Center, Sundsvall

Är du en engagerad ledare som med stark kundorientering. Har du förmåga att initiera och driva utvecklingsarbete? Då är du kanske den vi söker!

Placering: 
Sundsvall
Bransch: 
Management
Antal tjänster: 
1

If är det ledande sakförsäkringsbolaget i Norden med 3,6 miljoner kunder.

Vi ägs av den finländska börsnoterade Sampokoncernen och har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum.

Customer Center (CC) Sverige ansvarar för rådgivning, kundservice och försäljning av försäkringsprodukter till privatkunder i Sverige. Inom CC arbetar totalt ca 550 personer och består av verksamhet på orterna Sundsvall, Göteborg/Mölndal, Stockholm samt säljkontor därutöver även i Halmstad och Gävle. CC har kunden i fokus och det genomsyrar allt vi gör och utvecklar och vårt största fokus är att alla kunder ska vara rätt försäkrade och få rätt och snabb hjälp när det behövs

Vår Customer Center verksamhet fokuserar på rådgivning, kundservice och försäljning så att våra kunder är rätt försäkrade och kan få rätt hjälp om olyckan är framme.

Om rollen

På Customer Center i Sundsvall arbetar det ca 120 personer och inkluderar våra 8 rådgivarteam, där du kommer att ansvara för ett team om ca 12 personer. I rollen jobbar du nära dina teamledarkollegor och väldigt mycket över teamgränserna som ett enda kontor där vi tillsammans hjälps åt att göra det bästa vi kan för varje kund och medarbetare.

Som teamledare på har du en viktig roll att, i linje med If Privats strategiska program bidra med att ytterligare stärka vår kundorientering och skapa en kultur där vi genom försäljning och rådgivning har kundens behov i fokus.

Vi på If jobbar med syftesstyrd försäljning med kunden i fokus och du som ledare har som ansvar att förena mål och nyckeltal i den dagliga coachningen och ledningen med vårt övergripande syfte. Det ger en varierande, utmanande och rolig vardag men ställer krav på att du är en trygg och erfaren i rollen som ledare.

De huvudsakliga uppgifterna är att:

  • Coacha och driva prestationsutvecklingen hos medarbetare så att vi får fler kunder försäkrade utefter deras egna behov dvs vi erbjuder rådgivning och säljer de försäkringar de behöver.
  • Tillsammans med dina teamledarkollegor bygga en inspirerande och utvecklande miljö där prestation och kundens behov ständigt är i fokus.
  • Att ansvara för att bygga en attraktiv och stolt kultur på arbetsplatsen - en kultur som präglas av stark kundorientering, vilja att prestera och hög arbetsglädje.
  • Tillsammans med andra enheter inom If initiera, genomföra och utvärdera åtgärder som förstärker Ifs framgång.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap med personal och resultatansvar. Som person tror vi att du är samarbetsorienterad, nyfiken och har förmåga att inge förtroende, samt har en mogen och modern syn på ledarskapet. Det gör att du tar personligt ansvar för din, CC Sundsvall och hela Ifs utveckling.

Vi söker dig som är/har:

  • Hög grad av engagemang som inspirerar och motiverar samt hög personlig kapacitet som genererar resultat genom andra.
  • Stark kundorientering, en djup förståelse för kundprocesser och förmåga att initiera och driva utvecklingsarbete.
  • Hög affärsetik, hög integritet och att naturligt sätta ansvarstagande och kvalitet högt.

Vad kan vi erbjuda dig?

Ett mycket spännande ledaruppdrag med stor möjlighet att påverka verksamhetens resultat och utveckling där du ingår i ledningsgruppen för Customer Center Sundsvall.

If är Nordens största försäkringsbolag och vi är stolta över att kunna erbjuda en spännande och mångfacetterad arbetsplats som ligger i framkant gällande digital utveckling. Här finns stora möjligheter att påverka och bidra till att If stärker sin ställning på marknaden ytterligare.

Placeringsort

Sundsvall

Vill du veta mer?

Vi samarbetar med Experis Finance. Har du frågor är du välkommen att ringa Karin Frisendahl tfn 070-3774546 eller Alexandra Köhn tfn 070-2873930Tjänsten söker du via ansökningslänken. Sista ansökningsdag är den 17 mars, men vi går igenom ansökningar löpande under ansökningstiden. Det går också bar att ringa Henric Boeng Chef Customer Center, tfn 070-2234554, HR Partner Sara Forssmark tfn 010 - 603 76 56 .

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner

Forena, Mats Nelin 060-6335445

SACO, Oskar Nordström 031-3457012