Ekonomiassistent till uppdrag med omgående start

Är du redo för nästa steg i karriären? Låter det spännande att få chansen att arbeta med kund- och leverantörsreskontra på ett branschledande och framgångsrikt företag? Vår kund i Karlstad växer och söker nu en positiv och strukturerad ekonomiassistent. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag!

Placering: 
Karlstad
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
2

Det här är ett konsultuppdrag som varar i tre månader. För rätt person finns chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare i Karlstad. Uppdraget är på heltid med start omgående.

Hur ser en arbetsdag ut?

Rollen som ekonomiassistent är både rolig och utmanande. Arbetet innebär många kontakter och du behöver därför ha lätt för att kommunicera och samarbeta.
God organisationsförmåga, initiativtagande och kunna prioritera är egenskaper du besitter. För att trivas och lyckas i rollen är du ansvarstagande, noggrann, prestigelös samt har möjlighet att ta tag i det som behövs.

Den vi söker

Den här rollen passar dig som har erfarenhet av arbete med ekonomiadministrativa uppgifter. För att lyckas i rollen bör du tidigare ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra. Vi söker dig som är utåtriktad och som brinner för ekonomifrågor och service. Du motiveras av viljan att göra ett gott arbete. Du är noggrann, positivt och flexibel. Du är självgående i ditt arbetssätt samt liksom dina kollegor vill du bidra till en god stämning på arbetsplatsen.

Vi söker dig som:

  • Har minst gymnasieekonomsutbildning eller likvärdig utbildning.
  • Tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet, främst kund- och leverantörsreskontra. Minst 1 års erfarenhet är ett krav för tjänsten.
  • Har goda datorkunskaper och meriterande om du har jobbat i Pyramid och Mobilast.
  • Goda kunskaper i svenska där du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Vad kan Experis Finance erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning genom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Lennartsson på telefonnummer 054-22 18 86 eller e-post victoria.lennartsson@manpower.se.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Sista ansökningsdag
Snarast