Koncerncontroller sökes till uppdrag hos bolag i Årsta

Nu har du möjligheten att söka detta spännande uppdrag som koncerncontroller hos vår kund, ett försäljnings- och servicebolag med nordisk verksamhet och huvudkontor i Årsta.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Med anledning av att den nuvarande koncerncontrollern kommer att vara föräldraledig behöver de en konsult från i början-mitten på februari 2020 och ca ett års tid framåt. Detta är ett konsultuppdrag på heltid.

Uppdraget

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen men sitta tillsammans med ledningen i Årsta. Du har ett tätt samarbete med dina 3 kollegor som är placerade i Malmö - varav två ekonomiassistenter som sköter kund- och leverantörsreskontra samt en person som bland annat är ansvarig för löner.

Det dagliga arbetet går i huvudsak ut på att ansvara för den svenska verksamheten men även delvis (ca 20%) att hjälpa till med de nordiska siffrorna och sammanställa koncernen. Koncernen innefattar fem nordiska bolag med egna ekonomer och ett svenskt som står för dryga fjärdedelen av omsättningen. I Sverige arbetar 60 personer och i norden cirka 200.

Arbetsuppgifterna består i att arbeta med momsredovisning, intrastatrapportering samt övrig rapportering till myndigheter. Upprättande av månadsbokslut samt månatlig rapportering till VD och koncernledning. Budgetering och budgetuppföljning samt likviditetsprognoser löpande. Ansvar för årsbokslut och årsredovisning. Du agerar stöd för kund- och leverantörsreskontrafunktionen samt upprättar underlag för avtalsfakturering.

Det svenska bolaget använder sig av affärssystemet IFS.

Koncernen har brutet räkenskapsår och årsbokslut kommer att ske sista augusti.


Din profil

Du har en högskole- eller universitetsexamen i ekonomi samt minst 5 års erfarenhet av att arbeta med kvalificerade redovisningsuppgifter, gärna i ledande befattning. Därtill har du goda systemkunskaper i både IFS och Excel.

Som person är du noggrann och strukturerad. Vidare är du självständig och initiativtagande men har samtidigt en god samarbetsförmåga. Du är en duktig kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska, såväl i tal som i skrift. En god språklig förmåga i engelska ses som en fördel.


Vad kan Experis Finance erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning genom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.


Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via ansökningsknappen i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vi kan komma att tillsätta uppdraget redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan i dag! Sista ansökningsdatum är den 15/1 2020.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Jeanette Hagen på telefonnummer: +46 8 736 28 57 eller e-post: jeanette.hagen@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!



Om Experis Finance

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis ekonomi & redovisning, finans, inköp, skatt och risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.