Ledigt jobb, Systemtekniker till Alvesta Kommun!

I Alvesta Kommun hör arbete samman med service. Vi har en stor IT-miljö med ~120 verksamhetssystem. Vi arbetar med att ständigt förbättra vår kundfokus samt att utveckla service och verksamhetstöd. Alvesta kommun är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en modern miljö i teknisk framkant. Det är en bred och central roll där du kommer få möjlighet att stötta olika förvaltningar. Du har nära till besluten och kommer få stor möjlighet att påverka. Det är en trevlig arbetsmiljö, där du får vara en del av ett sammanhang med hög teamkänsla. Vi har ett öppet klimat med god stämning.

Placering: 
Kronobergs län, Alvesta
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Vill du jobba i en modern miljö och teknisk framkant och samtidigt få möjlighet att bidra till samhällsnytta? Sök då detta lediga jobb som Systemtekniker på Alvesta Kommun!

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som systemtekniker hör till IT- på Kommunlednings-förvaltningen. Vi arbetar i huvudsak för, och med centrala IT-lösningar för kommunens alla användare. Enheten består idag av 7 medarbetare på IT-avdelningen och vi söker nu en systemtekniker.

I tjänsten ingår ansvar för stabil drift av kommunens IT-system och infrastruktur. Tjänsten kräver kompetens både på bredd och djup. I arbetet ingår också arbete servicedesk (Second Line), drift och utveckling av system och klienter. Ett annat viktigt uppdrag är att förbättra och utveckla våra tekniska lösningar, så att dessa möter verksamhetens behov.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad it-tekniker gärna högskolebakgrund eller har för tjänsten annan relevant utbildning. Du har stor erfarenhet av arbete inom IT-området och gärna inom kommunal verksamhet. B-körkort är ett krav och du ska ha utbildning och/eller erfarenhet av följande:

  • Drift och driftnära utveckling av IT-system
  • MS Active Directory och arbete med kontohantering/behörighet
  • MS Windows server 2008 R2/2012 R2/2016
  • MS Windows 10
  • MS Office 365
  • MS Exchange 2013, huvudadministratör, databashantering.
  • MS SharePoint 2013, huvudadministratör, databashantering.
  • MS SQL 2014
  • Powershell
  • Virtuell servermiljö (VMware Vsphere 6.0)
  • Backup (backup av bl.a. databaser mm.)

Det är även meriterande om du har utbildning och/eller erfarenhet inom några av följande områden:

  • Licenshantering Microsoft
  • TEIS/TDU
  • Projektledning
  • Webblösningar
  • Informationssäkerhet
  • MS SCCM
  • Veeam One
  • Veeam Backup
  • ITIL

Vem är du?

Som person ser vi att du är positiv och engagerad. Du motiveras av att arbeta med dagliga tekniska utmaningar, och du vill utvecklas och lära nytt. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ samtidigt att du har lätt för att samarbete med andra. Vidare trivs du med att hitta lösningar på tekniska problem och har god analytisk förmåga. Du lägger stor vikt vid att lyssna in kundens behov och se till helheten för kundens bästa. För att trivas i rollen bör du även gilla att ha många olika saker på gång samtidigt. Kundfokus är viktigt för oss och vi satsar därför på strukturerad utveckling av medarbetarnas kompetens och sätt att arbeta. Vi uppskattar öppenhet, vilja att prova nya vägar och att lösa andras problem.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor om tjänsten kontakta Jenny Järgren, rekryteringskonsult på Experis IT, telefon 0470-74 55 95 eller jenny.jargren@se.experis.com. Du ansöker till tjänsten via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se. Urval kommer ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!