Samhällsbyggnadschef till Åre kommun

Det är när många med samma intresse samlas det händer och du får det där lilla extra. Delar du vår passion? Är du intresserad av att jobba i en expansiv och dynamisk kommun som ger unika möjligheter att förena ett stimulerande arbete med härliga naturupplevelser? Mer information om Åre kommun och Samhällsbyggnadskontoret finner du på www.are.se.

Placering: 
Åre
Bransch: 
Teknik, Naturvetenskap, Management
Antal tjänster: 
1

Samhällsbyggnadskontoret består idag av avdelningarna Plan- & byggavdelning, Miljöavdelningen, Tillväxtavdelningen och Räddningstjänsten. Kontoret arbetar både mot Samhällsbyggnadsnämnden och Kommunstyrelsen.

Arbetsuppgifter
Som kontorschef leder du det strategiska och operativa arbetet för ca sextio medarbetare via fyra avdelningschefer. Samhällsbyggnadschefen är direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp. Vi vill att du implementerar nya moderna arbetssätt i organisationen samt tar tydlig ledning i våra spännande utvecklingsprocesser, allt för att skapa än större kundfokus, effektivare metoder, bättre samspel mellan olika enheter och snabbare processer som ger kommunen bättre kostnadstäckning och en hållbar utveckling.

Vem är du?
Kompetenskrav:
- Relevant högskoleutbildning
- Erfarenhet av verksamhets-, ekonomi- och personalansvar
- Körkort behövs i tjänsten
- Har du erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt och processer är det meriterande. Ditt intresse för samhällsfrågor är genuint och du brinner för att delta i utvecklingen av Åre kommun i sin helhet.

Som ledare är du tydlig och lojal med ditt uppdrag. Du har en förmåga att kunna fatta och förankra beslut och är van att hantera verksamhet, personal och ekonomi som en helhet i en större verksamhet. Du har starkt kundfokus och förstår vad som skapar värde för kunden. Serviceinriktad myndighetsutövning är en självklarhet för dig och du är mycket strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Du är strukturerad och har förmågan att få med dig dina medarbetare och samarbetspartners för att tillsammans med dem skapa goda resultat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Det finns många fördelar med att arbeta i en mindre kommun som Åre. Vi har korta beslutsvägar och du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en expansiv kommun i ett stort geografiskt område med kontakter internt som externt i varierande ärenden.

Anställningen är 100 %, tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse, individuell lön.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 eller via mail annakarin.bergqvist@se.experis.com

Sök gärna tjänsten redan idag, då vi kan komma att intervjua före ansökningstidens slut. Sista ansökningsdag är 13 sept.









































Vem är du?
Kompetenskrav:
- Relevant högskoleutbildning
- Erfarenhet av verksamhets-, ekonomi- och personalansvar
- Körkort behövs i tjänsten
- Har du erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt och processer är det meriterande. Ditt intresse för samhällsfrågor är genuint och du brinner för att delta i utvecklingen av Åre kommun i sin helhet.

Som ledare är du tydlig och lojal med ditt uppdrag. Du har en förmåga att kunna fatta och förankra beslut och är van att hantera verksamhet, personal och ekonomi som en helhet i en större verksamhet. Du har starkt kundfokus och förstår vad som skapar värde för kunden. Serviceinriktad myndighetsutövning är en självklarhet för dig och du är mycket strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Du är strukturerad och har förmågan att få med dig dina medarbetare och samarbetspartners för att tillsammans med dem skapa goda resultat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Det finns många fördelar med att arbeta i en mindre kommun som Åre. Vi har korta beslutsvägar och du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling.
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en expansiv kommun i ett stort geografiskt område med kontakter internt som externt i varierande ärenden.

Anställningen är 100 %, tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse, individuell lön.