Ekonomiassistent till långsiktigt uppdrag i Solna, Stockholm!

Experis Finance söker nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund, ett företag inom byggbranschen, med kontor i Solna. Det här är en möjlighet för dig som vill fortsätta utvecklas inom leverantörsreskontra och ser ett långsiktigt engagemang med vår kund. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på 1 år med god chans till förlängning. Välkommen med din ansökan idag!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Din roll som Ekonomiassistent

I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta med företagets leverantörsreskontra och hantera hela processen, allt från ankomstregistrering till betalningar och diverse utredningar. Du kommer att tillhöra en grupp om 6 personer, som alla arbetar inom leverantörsreskontra.

Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är:

  • Ankomstregistrering
  • Definitivbokföring
  • Upprätta nya leverantörer i SAP
  • Posthantering (inkasso, påminnelser)
  • Rapportservice till organisationen
  • Diverse utredningar - leverantör, konto/systemvård
  • Upprätta och registrera bokföringsorder

Uppdragsstart: 1:a oktober

Uppdragslängd:1 år med god chans till förlängning

Omfattning:100 %

Placering: Solna, Stockholm

Vem är du?

Till det här uppdraget söker vi dig som är utbildad gymnasieekonom och har minst 2 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra. Du har grundläggande kunskaper i momshantering och det är meriterande om du även arbetat med omvänd moms samt med hela leverantörsreskontraprocessen. Då vår kund hanterar e-fakturor ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med det. Du har goda kunskaper i MS Office och är van vid att arbeta i olika affärssystem. Det meriterande om du tidigare arbetat i Basware och SAP.

För att bli framgångsrik i den här tjänsten tror vi att du är en driven och nyfiken person, som har ett stort intresse för system och en vilja att utvecklas inom leverantörsreskontra. Som person tror vi att du är noggrann, strukturerad och ödmjuk. Vidare ser vi gärna att du värdesätter ett långsiktigt engagemang med vår kund.

Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult hos Experis utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sverige största företag inom flera olika branscher.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan och kontakt

Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om uppdraget och Experis är du varmt välkommen att kontakta Kandidatspecialist Natalie Richtnér på

Varmt välkommen med din ansökan!