Aftermarket Material Analyst till Eskilstuna

Du kommer arbeta i en internationell miljö med stora utvecklingsmöjligheter. Avdelningens ansvar är att säkerställa företagets reservdels tillgänglighet globalt på ett kostnadseffektivt sätt. Målet är att balansera rätt tillgång av reservdelar till en optimerad kostnad. Sök redan idag, tillsättning sker löpande med start så snart som möjligt!

Placering: 
Eskilstuna
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Här kommer du att arbeta i en internationell miljö med stora utvecklingsmöjligheter. Avdelningens ansvar är att säkerställa företagets reservdels tillgänglighet globalt på ett kostnadseffektivt sätt. Målet är att balansera rätt tillgång av reservdelar till en optimerad kostnad. Teamet i Eskilstuna ansvarar för påfyllning av reservdelar från företagets centrallager i Europa till cirka tjugo distributionscentraler globalt.

Rollerna innefattar bland annat:
- Analysera och utvärdera köpförslag och kritiska lagernivåer för säkerställa kundens lagersaldo.
- Arbetet är fritt och självständigt men du arbetar mot dagliga eller veckobaserade deadlines.
- Ansvara för påfyllnad av distibutionscentraler globalt.
- Arbeta med ständiga förbättringar i nära samarbete med dina kollegor.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en utbildning inom logistik/statistik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Har du några års erfarenhet inom analys/materialplanering/logistikflöden samt global kundkontakt är detta mycket meriterande.

Mycket goda kunskaper i engelska, båda muntligt och skriftligt, är ett krav då internationella kontakter förekommer i arbetet.

Du har en social kompetens och kan jobba självständigt men också i grupp. Du har en kommunikativförmåga då du kommunicerar mycket både internt, leverantörer och kunder. För att lyckas i den här rollen krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt, har en god analytisk förmåga och förmågan att ta eget ansvar i ditt arbete och är en prestigelös kollega.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning.
Heltid
Eskilstuna

Tillträdesdag

2019-03-01 eller enligt överenskommelse.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult hos oss på Experis arbetar du med flera av landets attraktiva arbetsgivare med en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag som strävar efter att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Ansökan:

Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Sofie Andersson via mail: Sofie.andersson@se.experis.com