Desksupport till högskola i Flemingsberg!

Experis IT samarbetar med en av Sveriges främsta högskolor, och till avdelningen Campus och IT-avdelningen söker vi nu dig som vill arbeta med Desksupport inom IT. Vi erbjuder en varierad och social tjänst som Desksupport i en positiv arbetsmiljö där teknik, nyfikenhet, problemlösning, kollegialt samarbete och arbetsglädje genomsyrar vardagen!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Om tjänsten som Desksupport:

Campus- och IT-avdelningen ansvarar bland annat för operativa frågor gällande högskolans fastigheter samt högskolans IT-drift, IT-säkerhet och högskolegemensam systemutveckling. På högskolan finns en desk dit elever och medarbetare är välkomna med olika IT-frågor. Du kommer att vara en del av ett trevligt och kompetent team på ca 10 - 15 kollegor, och arbeta varierat med framförallt:

  • Ta emot studenter och medarbetare vid desken med olika problem och datafrågor och IT-frågor.
  • Låna ut olika slags teknisk utrustning, kameror, videokameror och TV-utrustning mm.
  • Arbeta som First Line tekniker och ta hand om ärenden från ärendehanteringssystemet CASE i telefon och mail. Exempel på ärenden kan vara: nätverksproblem, ominstallation av datorer, Office-problem, programvarubeställning, lösenordsproblem mm.
  • Arbeta med backoffice för installation av operativsystem och programvaror för datorer mm.

Experis IT erbjuder dig en fast anställning hos oss som IT-konsult, och med start så snart som möjligt. Arbetstider är dagtid, vardagar mellan 8 - 17.

Din profil
För att både passa och trivas i rollen som supporttekniker tror vi att du har ett stort och genuint intresse för IT och teknik, trivs med att möta och hjälpa människor och lösa problem, och gillar att hjälpa och samarbeta med dina kollegor. Du är också nyfiken och vetgirig och trivs i en miljö där det pågår förändringar och förbättringar och där du har ett varierat och utvecklande arbete.

Din utbildning och arbetslivserfarenhet för att lyckas i rollen som supporttekniker är att:

  • Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
  • Du talar och skriver på svenska och engelska flytande.
  • Du har gärna 1 års arbetslivserfarenhet av arbete i First Line eller någon form av IT Support.
  • Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, Office365, Microsoft Windows Operativsystem och det är en fördel om du är van vid att arbeta i ärendehanteringssystem.

Vad Experis kan erbjuda dig

Som konsult på Experis IT erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera branscher så som IT, Telecom, Bank, Finans och Industri. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklingsmöjligheter och breda erfarenheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef hittar vi de rätta utmaningarna för dig och din karriär för att du ska kunna utveckla de kompetenser och mål som du vill.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial samt kostnaden för certifieringar. Vi erbjuder dig dessutom;

  • Fast lön
  • Lön när du är mellan uppdrag
  • Semesterersättning
  • Försäkring
  • Trygga kollektivavtal
  • Pensionsavsättning

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Har du frågor om rollen som konsult är du välkommen att maila viktoria.vershovsky@se.experis.com.