Kommunalrådssekreterare

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Placering: 
Luleå
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Utgångspunkt för ditt arbete
Kommunalrådssekreteraren är en del av kansliavdelningen som ingår i kanslikontoret. Kanslikontoret är ett av kommunledningsförvaltningens sju kontor. Du rapporterar till närmaste chef som för närvarande är avdelningschefen för kansliet.

I det dagliga operativa arbetet står du för struktur och support till kommunalråden. Med en positiv inställning och ett stort engagemang håller du ordning, planerar och strukturerar och följer upp arbetet. I din roll ingår många kontakter med människor, såväl allmänhet och politiker som media, arbetsledare, personal och fackliga representanter.
I ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och att du har en professionell approach. Du bör fråga dig hur det du gör uppfattas av kunderna och hur det du gör bidrar till värde för kommunens varumärke. I din roll ingår att jobba för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.

Dina arbetsuppgifter
Din roll är att vara kommunalrådens administrativa stöd. Som en del i detta ska du göra avvägningar bland de förfrågningar och önskemål som kommer in. Det är därför viktigt att du som person är samhällsintresserad, ansvarstagande och har hög integritet.

Du kommer att via kalenderverktyget planera, samordna, boka och förbereda deras möten. Du ansvarar för att de får tillgång till adekvata underlag. Det kan åstadkommas genom eget arbete eller att du inhämtar efterfrågad information från andra i eller utanför organisationen. Du förväntas planera ditt arbete så att du klarar det uppdrag och de "leveranser" du förväntas göra på utsatt tid och med god kvalitet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har lägst gymnasiekompetens. Du har minst fyra års erfarenhet av att stötta personer i ledande ställning och är van med den logistik som ett stort informationsflöde medför. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Mer information
Normal arbetstid: 08:00-17:00, flextid går att tillämpa
Omfattning: Heltid, tillträde efter överenskommelse
Ansök innan: 2018-09-23
Rekryteringskonsult: Ingela Skoog, Experis, 0920-24 70 65.

Ansök via vår annons som du finner på experis.se, välkommen med din ansökan!

Övrigt
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook: Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på: lulea.se/ledigajobb