Customer Solution Manager till Berner

Nu söker vi en driven och kundfokuserad Customer Solution Manager som får en nyckelroll i utvecklingen av vårt nya satsningsområde Chemical Management Services.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Berner är en del av tyska Berner Group. Vi har under 60 år försett fordons- och byggbranschen i 25 länder med förbrukningsprodukter, fästelement, handverktyg, el- och luftmaskiner samt kemiprodukter. Koncernen omsätter ca 10 mdkr och har ca 8 600 anställda. I Sverige är vi ca 100 medarbetare med en omsättning på ca 180 milj. Läs mer om oss på www.berner.se

Om rollen

Som Customer Solution Manager har du ett stort ansvar att driva utvecklingen av Berners nya tjänsteerbjudande Chemical Management Services. Fokus är att utveckla, marknadsföra, sälja och implementera tjänsterna hos både befintliga och potentiella kunder. Rollen är mångfasetterad och varierad, och innebär uppgifter av både strategisk och operativ natur. Ditt ansvar innebär bland annat att

  • Identifiera potentiella kunder för Chemical Management Services
  • Marknadsföra och lansera tjänsterna mot nya och befintliga kunder
  • Projektleda implementeringen av tjänsterna hos kund
  • Producera material
  • Utbilda både internt och externt
  • Coacha och leda Berners servicekonsulter
  • Delta i internationella kundlösningsprojekt

Du rapporterar till Marknadschefen i Sverige. Du kommer ha ett nära samarbete med nordiska kollegor och ha internationella kontakter inom koncernen.

Din bakgrund:

Vi söker dig som har utbildning från högskola/universitet relevant erfarenhet från arbete i säljdrivna organisationer. För att lyckas i rollen har du kanske arbetat som KAM, produktchef eller affärsutvecklare, gärna med någon typ av erfarenhet från kemibranschen eller närliggande.

Det viktigast av allt är att du har en kommersiell inställning med god förmåga att vara lyhörd inför kunden behov. Du har förmågan att sätta dig in i en uppgift, skapa en överblick och bearbeta data. Du kan hålla "huvudet kallt" i stressiga situationer och du arbetar på ett strukturerat och kvalitetsmedvetet sätt med hög servicekänsla. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du trivs med att arbeta i team och bidra i en förändringsorienterad organisation. Samtidigt behöver du ha förmågan att arbeta självständigt och målmedvetet driva och utveckla tjänsterna inom Chemical Management Services. Vidare är det viktigt med en hög affärsmässig förståelse, i rollen som Customer Solution Manager behöver du vara initiativrik samt inneha en god analytisk förmåga i kombination med ett visionärt tänkande. Du är kommunikativ, och har en god social förmåga där du vinner både kunders och kollegors förtroende och respekt. Du är en mycket van användare av MS Office, dina kunskaper i svenska och engelska är goda. Har du kunskap från kemikalieinspektionens föreskrifter är det meriterande.

Vi erbjuder

Här erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete i en internationell verksamhet som är under tillväxt. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas och få större ansvar.

Ansökan och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Berner med Experis. Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsult hos Experis, Katarina Thomasson på 08-736 11 26 alt. katarina.thomasson@se.experis.com.

Sista ansökningsdag
2019-11-21