Ekonom/administrativ chef till Polyver

Vi söker dig som både har intresse och erfarenhet av ekonomiskt arbete samt och tar rollen som administratv chef. Du kommer att jobba i ett mångkulturellt företag med stora utvecklingsmöjligheter!

Placering: 
Bräcke
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Polyver som finns i Pilgrimsstad, föddes ur en önskan att uppmuntra alla att uppleva naturen utan att behöva oroa sig för att bli förkylda. Under de senaste 15 åren har vi skyddat människor från naturens kyla, vilket får dem att känna sig säkra och bekväma under även de mest extrema förhållanden. Idag är vi mycket stolta över att vara ett av de sista utomhusmärken som tillverkar 100% av våra produkter i Sverige. Vårt företag betraktas också som en modell för integration, öppenhet och framgång för Bräcke Kommun med 25 personer av 9 nationaliteter. Läs mer på www.polyver-boots.com/se/about/

Arbetsuppgifter

I din roll som ekonom/administrativ chef ansvarar du för att rutiner/processer och kontroller efterlevs området ekonomi och administration och att funktioner i organisationens operativsystem är effektiva och säkra. Du säkerställer korrekt hantering av övergripande finans- och administrationsfrågor. Du kommer att samordna kostnadsbesparande åtgärder. Löpande redovisning ligger på extern part med vilken du kommer att ah kontakt med.

Ansvar - Finanshantering

  • Skapa och övervaka företagets budget i samarbete med ägare och andra ledningsgruppsmedlemmar (SVP Operation och SVP Sales). Granska de finansiella budgeterings- och rapporteringsdokumenten för att se till att de överensstämmer med godkänd budget.
  • Förbereda olika typer av finansiella rapporter till driftledningsgruppen och ägaren. Förbereda och göra presentationer i finans- och administrationsfrågor i ledningsmöten.
  • Stötta teamet med finansiella rapporter, fakturor och betalningsbegäranden.
  • Förbereda och samordna de årliga finansiella rapporterna till externa revisorer, för företagen inom koncernen.
  • Övervaka alla betalningar och förbereda varje veckas betalningsfiler. Granska och bearbeta återbetalningar av leverantör och kunder. Utarbeta kontantplaner och strategier för kontanthantering. Optimering av konverteringskurser SEK / EUR.
  • Rapportera statistik till SCB.
  • Granskning av investeringar och potentiella resursallokeringar per projekt.
  • Uppföljning och genomförande av nyckelåtgärder som berör finans- och administrationsfunktionen.
  • Hantering av avgifter och fakturor mellan koncernföretagen.

Ansvar - Administrativ hantering

  • Förbereda och samordna nya kontrakt eller ändringar av befintliga kontrakt (inklusive kunder, leverantörer, anställda, konsulter).
  • Övervaka lön och skatter med extern partner.
  • Koordinering av arbetsrättsliga frågor, ex semestrar, löner, fackliga frågor.
  • Övervaka underhåll och spårning av organisationens tillgångar.
  • Hantera företagets fastighetstillgångar (kontrakt och nyutveckling).
  • Övergripande ansvar för juridiska och försäkringsskyldiga.
  • Övergripande ansvar för IT, främst internet och telekom.

Vem är du?

Vi söker dig som har magisterexamen inom ekonomi/marknad eller annan relevant inriktning och minst tre års erfarenhet inom liknande befattningar med direkt ansvar för personal och budget. Du har god förståelse för bokföringsförfaranden. Du har god kunskap om regler och metoder för ekonomisk förvaltning och kontroll som tillämpas i Sverige.

Du har utmärkta skriftliga och muntliga förmågor i tal och skrift, såväl på svenska som engelska (flytande engelska är en förutsättning). Andra språkkunskaper som ryska eller tyska är ett plus.

Meriterande är kunskap inom redovisningssystem som ex Pyramid och erfarenhet av lönesättning, liksom avancerad kunskap inom MS Excel (skapa kalkylblad/diagram och använda finansiella Excel-funktioner).

Som person och ledare är du van att arbeta prestations- och målinriktat, du har också förmåga att arbeta i ett multikulturellt team. Du är engagerad, flexibel, processorienterad och har förvaltningsförmåga, du behöver kunna fatta och driva igenom beslut.

Anställningsvillkor: tillsvidareanställning, heltid. Individuell lönesättning, beroende på utbildningsnivå och yrkeserfarenhet.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via experis.se, genom att ladda upp CV och personligt (i pdf-format). Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande intervjuer - dock senast 13 oktober

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på Experis, via mail annakarin.bergqvist@se.experis.com eller mobil 070 - 377 20 63.