Key Account Manager rekryteras till PostNord i Stockholm

Vill du arbeta med några av PostNords största kunder och tillhöra ett team med seniora och ambitiösa kollegor? Då kan detta jobb vara din nästa utmaning!

Placering: 
Solna
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
2

Vi levererar. PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer också postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. 2018 hade koncernen 30 000 anställda och en omsättning på 38 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna.

Bli en del av vårt team

Du kommer att arbeta med långsiktig bearbetning med strategiskt utvalda kunder (cirka 4-5

stycken) för att säkra befintliga intäkter samt knyta nya affärer till PostNord. I din roll planerar, utvecklar

och säljer du komplexa tjänster till stora företag. Du ansvarar för att självständigt etablera ett starkt

kontaktnät hos kunderna och att validera affärsmöjligheter. Du arbetar i nära samverkan med övriga i

säljorganisationen och för några av dina kunder leder du ditt kundteam med specialister inom olika

områden på PostNord. Genom din analytiska förmåga utarbetar du taktiska och strategiska kundplaner som du sedan implementerar och följer upp.

Du har vad som krävs

För att trivas i rollen motiveras du av att både göra nya affärer samt att utveckla befintliga kunder. Som

person är du social med förmåga att snabbt bygga goda relationer med kunder och kollegor. Du är en

skicklig kommunikatör, driven och målorienterad. Vi ser att du har akademisk examen eller motsvarande

kunskap inom logistik/kommunikation. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av försäljning inom

logistik och minst fem års erfarenhet av arbete med tjänsteförsäljning i komplex miljö samt dokumenterad

skicklighet att sälja och förhandla på olika nivåer i stora företag. Vi ser också att du har goda resultat från

idéförsäljning och behärskar lösningsorienterade säljmetoder. Goda kunskaper i svenska och engelska i

tal och skrift. Vidare så utmärker du dig i din förmåga att leda ett kundteam som ofta består av

medlemmar från många olika delar inom verksamheten.

Vi levererar

Just nu pågår den största förändringen hittills i PostNords historia och vi hoppas att du vill vara med att driva förändringsresan. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansökan

Vill du veta mer om jobbet, kontakta rekryterare Lotta Holme på Experis, 08-452 3328 eller Lotta.Holme@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner, se www.postnord.com/fackliga.

Sista ansökningsdag 31 januari 2020.

Vi ser fram emot att höra från dig.

Sista ansökningsdag
Snarast