Applikationsansvarig till Runsvengruppen

Sedan 1948 bedriver Runsvengruppen handelsverksamhet under signumet en god affär. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via Runsven AB. Marknadsarbete och försäljning sköts huvudsakligen via ÖoB. ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige och omsätter idag 4 miljarder kronor. Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter från Linköping, Motala och Mjölby. Runsvengruppen är ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.

Placering: 
Mjölby
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, IT, data, Teknik, Naturvetenskap
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och påverka utvecklingen för att sedan se effekten av den? Om du är en presterande och engagerad person som söker en mångsidig och stimulerande tjänst i den lilla snabba organisationen i det stora expansiva företaget med korta beslutsvägar, då kan du vara den personen vi letar efter! Nu söker vi efter en framåtsträvande medarbetare för rollen som applikationsansvarig.

I din roll som applikationsansvarig vid kontoret i Skänninge har du ett övergripande ansvar för flertalet av bolagets affärskritiska system och leder det dagliga arbetet inom området. Detta innefattar IT-lösningar inom området affärssystem, varuförsörjning, lager, logistik och PLM. Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga kollegor i verksamheten och du ansvarar för att de förändringar som ska genomföras håller en hög kvalitet och skapar mervärde för våra kunder. Du kommer ansvara för att du själv tillsammans med andra i gruppen ständigt arbetar för att nå uppsatta mål, är innovativ kring processer och utvecklar effektiva arbetssätt för att maximera gjorda investeringar och framtida leveranser. Tjänsten erbjuder omväxlande arbete, bra utvecklingsmöjligheter samt möjlighet att jobba med ytterligare områden.

Din profil

För rollen som applikationsansvarig bör du ha minst fem års erfarenhet av IT-lösningar och processer inom affärssystem. Vi ser gärna att du har högskole- eller universitetsutbildning med fördjupning inom IT eller inköp. För att kunna leda arbetet behövs även kompetens och erfarenhet av projektledning, förvaltningsledning, kravhantering, testledning eller motsvarande. Meriterande är om du har erfarenhet av upphandlingar, avtal samt detaljhandeln.

Som person ser vi att du har ett starkt engagemang i ditt arbete och är en självgående person som har lätt för att ta initiativ. Du kan analysera problem i realtid och komma med nytänkande lösningar. Du är ansvarsfull, driven och kreativ och har förmågan att hitta rätt information, idéer och lösningar i ditt arbete. Kommunikativ, positiv och prestigelös är tre egenskaper som beskriver dig som person.

Nyfiken?

Är du intresserad av tjänsten? I denna rekrytering samarbetar Runsvengruppen med Experis. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marcus Kahanek på Experis, 011-19 43 54 eller marcus.kahanek@se.experis.com.