Ledigt jobb som Ekonomiassistent i Göteborg!

Nu har det blivit dags att stärka upp vårt konsultteam i Göteborg med en ansvarsfull, flexibel, kvalitetsmedveten Ekonomiassistent. Har du några års erfarenhet av ekonomiadministration, så som kund- och leverantörsreskontra och har ett intresse för att arbeta med siffror och bokföring? Då kan du vara den vi letar efter. Ansök redan i dag!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
2

Att jobba som Ekonomiassistent
Som ekonomiassistent kommer du bli en del av ett team och vara med i det dagliga arbetet inom ekonomifunktionen. Viktigt att du har en förståelse för redovisningsprocessen, har ett helhetstänk och är analytiskt och framförallt kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Du kommer till exempel att arbeta med:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Fakturering och kontoavstämningar
  • Stötta upp i den löpande bokföringen
  • Vara delaktig i bokslutsarbete, ta fram nya processer och rutiner samt arbeta i olika affärssystem, med mera.

Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skapa erfarenheter på vägen mot ditt karriärsmål. Mer information om aktuella uppdrag och företaget ges vid en personlig kontakt.

Start: Omgående / Enligt överenskommelse.
Omfattning: 100%

Vem är du?
Vi tror att du som söker är en hjälpsam, nyfiken och prestigelös person. Du är en ansvarsfull, engagerad teamplayer som är noggrann i ditt arbetssätt och tycker om ordning och reda.

Vidare söker vi dig som:

  • Har en universitets- eller högskoleutbildning i företagsekonomi eller motsvarande eftergymnasial utbildning
  • Gärna några års bakgrund som Ekonomiassistent och arbete med löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra samt övrig ekonomiadministration.
  • Har god data- och systemvana samt goda kunskaper i Office-paketet
  • Behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du:

  • Tidigare arbetat med ekonomi inom en stor och global organisation
  • Har goda kunskaper av olika affärssystem och intresse för IT.

Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Vi erbjuder alla våra anställa en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
- Marknadsmässig lön
- Övertidsersättning
- Semester
- Tjänstepension
- Försäkringar enligt kollektivavtal
- Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
- Friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Sök tjänsten i dag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Stina Johansson, 031-617205, stina.johanssnon@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!