Operativ inköpare till Alelion

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

 

Operativ inköpare till Alelion

På Alelion drivs vi av att utmana gällande normer, guida kunderna med hjälp av vår kunskap och möjliggöra övergången till ett mer hållbart användande av energi. Vi befinner oss som bolag i mycket stark tillväxt och står inför en mycket spännande framtid i den heta energibranschen och startar under 2018 egen tillverkning. Vi är en grupp engagerade medarbetare, som nu behöver bli fler.

Just nu bygger vi ett inköpsteam till Alelion och söker därmed en Operativ inköpare till vårt kontor i Göteborg

Om rollen

Som Operativ inköpare kommer du ha det huvudsakliga ansvaret för att orderläggning, leveransbevakning och daglig avvikelsehantering fungerar. Vi arbetar i affärssystemet Monitor och för direkt material innebär arbetet till stor del att säkerställa att Monitor är rätt uppsatt, att informationen i systemet är uppdaterad samt att processen fungerar korrekt. Dom dagliga arbetsuppgifterna innefattar att bevaka ordererkännanden, utföra leveransbevakning samt initiera kvalitetskontroller, hantera reklamationer och garantiärenden, ansvara för att rätt pris- och villkorsinformation finns i affärssystemet samt andra operativa arbetsuppgifter kopplade till Alelions egen produktion.

Utöver detta ser vi också framför oss att rätt person kommer att få möjlighet att driva egna upphandlingar kopplade till såväl direkt- som indirekt material (eller tjänster). Initialt är detta en junior roll men Alelion befinner sig i stark tillväxt och vi kommer aktivt arbeta för att ge dig möjlighet att växa med oss genom att få ta ansvar för mer komplexa frågor, med möjlighet till coachning från erfarna kollegor.

Vem är du?

En person som utmanas av att komma till ett växande företag inom en spännande bransch som förändras och utvecklas dagligen. Du motiveras av att vara del i ett lag med starkt driv och en passion för att göra en aktiv insats för vårt klimat.

Som person ser vi att du är noggrann, kommunikativ och strukturerad samt har en god administrativ förmåga. Lämplig bakgrund är eftergymnasial utbildning gärna med inriktning mot tekniskt inköp. Det ses som meriterande om du har tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbete och/eller har arbetat i affärssystemet Monitor tidigare. Att tala svenska och engelska obehindrat är ett krav för att klara rollen

Vad kan Alelion erbjuda dig?

Här kommer du få chansen att utvecklas genom spännande projekt och arbete i ett mindre bolag med ett starkt varumärke i en mycket het bransch. Du kommer att bli en uppskattad kollega och ingå i ett kompetent och engagerat team som värnar om trivsel och uppmuntrar lagarbete. Våra lösningar förändrar situationen för slutanvändare inom olika branscher och gör vardagen enklare, renare och bidrar till en minskad miljöpåverkan. För rätt person som visar framfötterna finns det goda utvecklingsmöjligheter.

Hur söker jag tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar Alelion med Experis AB. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Svedberg, Tel. 079-076 37 49 alternativt maria.svedberg@se.experis.com. Då vi tillämpar löpande urval ber vi dig ansöka så snart du kan, dock senast den 18 Juni 2018.

Välkommen med din ansökan!