Två Helpdesktekniker till Öresundskraft i Helsingborg!

Vi håller på att skapa ett nytt Öresundskraft för framtiden. För att möta förändringarna i vår omvärld- och ta vara på möjligheterna i energiomställningen. För att behålla konkurrenskraft och bli starkare, söker vi nu två drivna och tekniskt kunniga Helpdesktekniker som ska bidra till att skapa mervärde för vår verksamhet.

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
2

OM TJÄNSTEN

Gillar du en arbetsplats där förändring är det konstanta tillståndet?

Brinner du för att hjälpa andra och vill vara med att utveckla din arbetsplats?

Är du en idéspruta som ser möjligheter och vill utveckla Öresundkrafts Helpdesk?

Har du ett affärstänk och ett holistiskt synsätt?

Vill du bidra genom att göra det lilla extra och ha riktigt roligt på jobbet?

Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig!

I din roll som Helpdesktekniker kommer du att supportera dina kollegor inom vår verksamhet med IT frågor. Du kommer att ingå i ett team på tre personer, med väldigt hög kompetens inom applikation och infrastruktur, som hanterar IT ärenden av 1st- och 2nd linekaraktär. Vi har stor lösningsgrad och hanterar själva de flesta ärenden som kommer in till oss. Du kommer att ha en viktig roll i vår verksamhet, inte bara genom att se till att våra medarbetare får rätt support och bemötande utan också genom att vara inblandad i diverse projekt, utveckla och utmana våra processer, ledtider samt hjälpa oss att arbeta proaktivt och långsiktigt

Helpdesken är en viktig del av Öresundskrafts IT avdelning som består av ca 20 personer och supporterar runt 400 medarbetare. Vi är IT:s ansikte ut mot vår verksamhet och tillsammans hjälper vi och stöttar varandra för att leverera bästa möjliga kvalitet och support.

Du kommer att komma in på en drivande och föränderlig arbetsplats där vi tror på kreativitet, innovation, strävar framåt och förstår vikten av att ligga i framkant! Det är viktigt för oss att våra medarbetare har insyn i vår verksamhet samt kommer med idéer och förslag på hur vi kan bli bättre.

Vi lyssnar samt uppmuntrar till utbildning och utveckling i din arbetsroll för att du ska växa tillsammans med oss!

OM DIG

Vi söker dig med relevant utbildning och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning och driv för att både utveckla dig själv, din roll och vår verksamhet. Vi tror att du är en idéspruta som brinner för att utveckla Helpdesken. Med rätt stöttning kan du bidra med det lilla extra genom att lyfta blicken, se helheten, ta initiativ och komma med förändringsförslag.

Vidare har du en teknisk bredd inom både applikation och infra. Då vi hanterar de flesta IT frågor är det viktigt att du snabbt kan sätta dig in i ny teknik. Vi arbetar i en Microsoft miljö och därför där det viktigt att du har gedigen erfarenhet inom Windows OS, Officepaketet, Windows server och har förståelse för virtuella plattformar, support för aktivitetsbaserade arbetsplatser och har arbetat enligt ITIL.

Som person är du kommunikativ, service-minded och duktig på att möta användare och verksamhet

KONTAKT

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Experis IT.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: igor.micanovic@se.experis.com, 040 665 61 44 eller Patrik.wolf@se.experis.com, 040 660 63 20.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan!

Facklig kontakt

Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164

Majan Moradpoor, Akademikerna, 042-490 3296

Johan Sonesson, Ledarna, 042-490 3663

Med innovation, nytänkande och bra service gör vi allt för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Vi erbjuder smarta produkter, smarta val. Enkla fakturor, enkla svar. Allt i samklang med vår vision om att erbjuda bra, effektiva och hållbara lösningar för en bättre värld. Eller som vi brukar säga: Bra energi. Det är vad vi ger och gör. För mer information besök www.oresundskraft.se och http://braenergi.oresundskraft.se/

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Sista ansökningsdag
Snarast