Två Helpdesktekniker till Öresundskraft i Helsingborg!

Vi håller på att skapa ett nytt Öresundskraft för framtiden. För att möta förändringarna i vår omvärld- och ta vara på möjligheterna i energiomställningen. För att behålla konkurrenskraft och bli starkare, söker vi nu två drivna och tekniskt kunniga Helpdesktekniker som ska bidra till att skapa mervärde för vår verksamhet.

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
2

OM TJÄNSTEN

Gillar du en arbetsplats där förändring är det konstanta tillståndet?

Är du en idéspruta som ser möjligheter?

Har du ett affärstänk och ett holistiskt synsätt?

Vill du bidra genom att göra det lilla extra och ha riktigt roligt på jobbet?

Då kanske den här tjänsten kan vara något för dig!

I din roll som Helpdesktekniker kommer du att vara IT:s ansikte ut mot vår verksamhet samtidigt som du hjälper våra användare med IT frågor. Du kommer att ingå i ett team på tre personer där vi hjälper och stöttar varandra för att leverera bästa möjliga kvalitet och support. Vi är en del av Öresundskrafts IT avdelning som består av ca 20 personer och supporterar runt 400 medarbetare. Du kommer att ha en viktig roll i vår verksamhet, inte bara genom att se till att våra medarbetare får rätt support och bemötande men du kommer också genom att utveckla och utmana våra processer, ledtider samt hjälpa oss att arbeta proaktivt och långsiktigt.

Du kommer att komma in på en drivande och föränderlig arbetsplats där vi tror på kreativitet, innovation, strävar framåt och förstår vikten av att ligga i framkant! Det är viktigt för oss att våra medarbetare har insyn i vår verksamhet samt kommer med idéer och förslag på hur vi kan bli bättre.

Vi lyssnar samt uppmuntrar till utbildning och utveckling i din arbetsroll för att du ska växa tillsammans med oss!

OM DIG

Vi söker dig med relevant utbildning och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning och driv för att både utveckla dig själv, din roll och vår verksamhet. Vi tror att du är en idéspruta som med rätt stöttning kan bidra med det lilla extra genom att lyfta blicken, se helheten, ta initiativ och komma med förändringsförslag.

Vidare har du ett stort tekniskt intresse och en bra grund att stå på när det kommer till att jobba i Microsoft-miljö och enligt ITIL. Du kan supportera i Windows 10, Officepaketet och har bra erfarenhet av Windows Servrar. Extra meriterande är om du tidigare har jobbat med virtuella plattformar, support för aktivitetsbaserade arbetsplatser samt är orädd när det kommer till att prova ny teknik/system.

Som person är du kommunikativ, service minded och duktig på att möta användare och verksamhet.

KONTAKT

I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Experis IT.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: igor.micanovic@se.experis.com, 040 665 61 44 eller Patrik.wolf@se.experis.com, 040 660 63 20.

Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan!

Fackliga kontakter:

Vesna Sulejic, Vision, 042-490 3164

Majan Moradpoor, Akademikerna, 042-490 3296

Johan Sonesson, Ledarna, 042-490 3663

Med innovation, nytänkande och bra service gör vi allt för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Vi erbjuder smarta produkter, smarta val. Enkla fakturor, enkla svar. Allt i samklang med vår vision om att erbjuda bra, effektiva och hållbara lösningar för en bättre värld. Eller som vi brukar säga: Bra energi. Det är vad vi ger och gör. För mer information besök www.oresundskraft.se och http://braenergi.oresundskraft.se/

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Sista ansökningsdag
Snarast