Rutinerad inköpare till Martinsons Såg

På Martinsons hamnar du mitt i en byggrevolution. Och för att vara Sveriges mest nytänkande träförädlare även i framtiden behöver vi hela tiden förstärka vårt team med drivna och utvecklingsvilliga människor.

Placering: 
Skellefteå
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Vi är en helhetsleverantör av skogliga tjänster och driver sågverksproduktion i toppmoderna anläggningar. Med våra byggprodukter och byggsystem för flerbostadshus, hallar och broar i KL-trä och limträ har vi tagit positionen som ett av Sveriges mest innovativa träförädlingsföretag.

Du kommer till ett familjeföretag med ca 460 medarbetare där nya idéer välkomnas. Som företag är vi rätt norrländska. På ett bra sätt. Vi riktar ständigt blicken utåt, på jakt efter nya marknader att erövra och upptäcka. Välkommen att göra det med oss.

Besök hemsidan www.martinsons.se för mer information om Martinsons.

Arbetsuppgifter
Som vår nya inköpare kommer du ansvara för inköp av förnödenheter och insatsvaror till hela koncernen. Du kommer arbeta tillsammans med våra arbetsledare och projektledare i hela organisationen och säkerställer att leveranser av behövligt material och komponenter sker enligt plan. I arbetsuppgifterna ingår operativa inköp, lagerbevakning och -optimering, fakturakontroll och prisförhandlingar. Du kommer ha täta leverantörskontakter och stöttar inköpschefen med operativt ansvar för förrådet. Ditt strategiska fokusområde är byggsmide.
Vi är en liten inköpsavdelning som jobbar nära varandra och vi försöker ha en operativ och strategisk blick. Erfarenhet från lagerhantering är klart meriterande.
Du kommer rapportera direkt till inköpschefen.

Placeringsort: huvudkontoret i Bygdsiljum.

Vem är du?
För att lyckas med uppgiften bör du ha eftergymnasial utbildning med inriktning inköp eller supply chain eller annan relevant utbildning och/eller några års erfarenhet av rollen som inköpare. Du är van att arbeta självständigt och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Som person är du strukturerad, social kompetent, lyhörd och affärsmässig. Du tycker om att ha dagliga leverantörskontakter och du är van att arbeta i inköpssystem.
Då vi är en liten organisation lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Martinsons med Experis Sverige.
Välkommen att söka tjänsten via experis.se
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tom Jakobsen på 070-270 27 67 eller på tom.jakobsen@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan senast den 17 februari 2019!