Jobb som tyngre Supporttekniker / Third line support, Göteborg!

Vi på Experis IT har ett nytt spännande uppdrag för dig som har tidigare erfarenhet av rollen som IT support. Vi söker nu för kunds räkning en person som skall arbeta i en tyngre supportroll. Arbetet kräver kunskap om hur printrar fungerar, både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt. Vi kommer att rekrytera till tjänsten omgående så kom med din ansökan redan idag!

Placering: 
Västra Götalands län, Göteborg
Bransch: 
IT, data, Teknik, Naturvetenskap, Experis Talent
Antal tjänster: 
1

 

Dina arbetsuppgifter som Supporttekniker / Third line support

Dagligt operativt arbete för rollen innebär övervakning av kundens skrivarmiljöer:

  • Förbrukningsartiklar
  • Räkneverk
  • Felkodshantering
  • 3rd line support på print hårdvara/mjukvara samt drivrutins frågor
  • Sätta upp rutiner och se över befintliga.
  • Stöd för 1st och 2nd line
  • Stöd för tekniker
  • Stöd för teknik
  • Avancerad felsökning Cirrato
     

Vidare är exempel på uppgifter att ta fram statistik för stöd till säljare, samt projekt såsom migrering till ny övervaknings plattform och införande av nya kunder.
 

Din bakgrund för tjänsten som Supporttekniker / Third line support

Arbetet kräver kunskap om hur printrar fungerar, både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av området, gärna av Canon, Konica Minolta, Kyocera.

Du har gärna också kunskaper inom följande områden:

3Manager
Cirrato
Safecom
Autostore
Everyone Print
Uniflow

Hur du ansöker till oss!

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Emma Sköldberg på emma.skoldberg@se.experis.com.