Löf söker inköpare med kunskaper i LOU

Löf (Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag) är ett rikstäckande försäkrings­bolag som har till huvuduppgift att försäkra de vårdgivare som finansieras av landstingen och regionerna. Våra slutkunder är de patienter som drabbats av en patientskada. Vårt uppdrag är att utreda och lämna ersättning till patienter som skadas i vården samt att bidra till att antalet skador i vården minskar.

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring, Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Löf är ett ömsesidigt försäkringsbolag som ägs av sina försäkringstagare, landstingen och regionerna. Verksamheten omsätter årligen cirka 1 miljard kronor och har en balansomslutning på cirka 10 miljarder kronor.

Vi är cirka 185 medarbetare som arbetar med försäkring, skadereglering och patientsäkerhet. Vår arbetsplats finns centralt på Södermalm i Stockholm.

Mer information om Löf finns på www.lof.se

Arbetsbeskrivning

Rollen som inköpare innebär att främst stödja Löfs verksamhetschefer att, utifrån deras behov och kvalitetskrav, upphandla varor/tjänster affärsmässigt, effektivt och i enlighet med gällande rätt. Detta gör du genom att ge råd och stöd till Löfs medarbetare i upphandlingsfrågor och svara på frågor som rör avtalsförvaltning. Du kommer att genomföra förstudier och marknadsanalyser inför upphandling, projektleda och genomföra offentliga upphandlingar med tillämpning av LOU, vilket bland annat innebär att i dialog med ansvarig verksamhetschef upprätta upphandlingsdokument och ta fram kravspecifikation och avtal.

Du kommer även i nära samarbete med Inköpsenhetens gruppchef och tillsammans med övriga medarbetare vara delaktig i att utveckla och effektivisera befintliga processer och metoder i syfte att skapa förutsättningar för organisationen att bedriva effektiv upphandlingsverksamhet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom exempelvis juridik eller ekonomi alternativt har kunskaper inom inköp och upphandling förvärvat på annat sätt. Du har minst tre års erfarenhet av att projektleda och genomföra upphandlingar enligt LOU. Du har mycket god kunskap i svenska, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete med kategoristyrning eller liknande som metod och tycker om att arbeta med rutiner och processer.

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen som inköpare har du ett strukturerat och affärsmässigt arbetssätt samt är drivande och ansvarstagande. Som person är du noggrann, självständig och har en god pedagogisk förmåga samt en hög grad av servicevilja. Eftersom du kommer att samarbeta med kollegor på flera nivåer inom organisationen är det viktigt att du är flexibel och kommunikativ. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Löf är det ledande försäkringsbolaget inom patientskador. Vi har korta beslutsvägar och ett öppet klimat med en lärande kultur där vi hjälper varandra. Löf är ett värderingsstyrt företag med tydligt resultatfokus.

För mer information och ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Löf med Experis. Du söker tjänsten via ansökningslänken där du bifogar CV och personligt brev. Då urvalsprocessen sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström på 0730-62 33 72 alternativt .

Fackliga frågor besvaras av: Lisbeth Nylén-Bakurin, Facket för Försäkring och Finans, FTF, 08-551 010 35, lisbeth.nylen- samt Bianca Billing, Saco 08-551 011 38,

Varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
Snarast