Verksamhetscontroller

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet. Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

Placering: 
Västernorrlands län
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Har du kunskap om metoder och modeller inom verksamhetsstyrning? Kan du bistå med strategisk helhetssyn samt stötta verksledning och chefer inom området? Då är du kanske den vi söker. 

Arbetsbeskrivning

Som verksamhetscontroller bidrar du i myndighetens arbete med styrning, planering och uppföljning och stödjer chefer inom detta område. Arbetet innebär att ge stöd till chefer att planera och följa upp sin verksamhet. I rollen som verksamhetscontroller kommer du arbeta med analys och dokumentation av nyckeltal. Samt att leda och delta i utredningar och utvecklingsuppdrag. Du kommer även att bidra till löpande utveckling av myndighetens styr- och uppföljningsprocesser.
 

Vem är du?

Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ.

Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk examen
  • Flerårig praktisk erfarenhet att ge stöd åt beslutsfattare
  • Kunskap om metoder och modeller inom verksamhetsstyrning
  • Goda kunskaper i svenska och engelska

 

Meriterande

  • Erfarenhet av statlig myndighet eller annan politiskt styrd organisation
  • Arbetat med nyttorealisering, omvärldsanalys och beslutsstödsystem

Personliga egenskaper  

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Det är viktigt att du är strukturerad, analytisk, kommunikativ och pedagogisk. Du är självgående och samarbetar gärna med andra för att nå gemensamma mål. Som person är du kommunikativ med en naturlig förmåga att skapa engagemang i din omgivning. Du trivs i förändringsarbete och har förmåga att engagera och inspirera andra. För att var framgångsrik i rollen behöver du ha en förmåga att kunna samarbeta på olika nivåer i flera konstellationer och vilket förutsätter att du har en förmåga att kommunicera och samverka internet och externt. 

 Vidare har du lätt för att knyta kontakter och bygga långsiktiga relationer utan att ge avkall på den personliga integriteten. 

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2018.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930  alexandra.kohn@se.experis.com eller Karin Frisendahl 070-3774546 karin.frisendahl@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllhede för OFR-S 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just nu passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 29 april.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/

 

Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/