Lfz Liv och pension

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.

Placering: 
Östersund
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Länsförsäkringar Jämtland är ett lokalt och självständigt företag i länsförsäkringsgruppen, och vi ägs av våra kunder. Vi är länets ledande försäkringsbolag och vi växer på bankmarknaden. Våra kunder är privatpersoner, företagare och lantbrukare. Vi är totalt 140 medarbetare och våra kontor finns i Östersund, Vemdalen och Åre. Eftersom vi är kundägda och lokala är det självklart för oss att ge bra kundservice och ha ett stort engagemang i länets framtid och utveckling.

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkringar Jämtland ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har trivsel och bra atmosfär på arbetsplatsen, att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.

Om tjänsten
Vi är specialister på försäkringslösningar inom liv- och pensionsområdet med huvudsaklig inriktning på trygghet- och tjänstepensionsaffären där våra kunder är företagsledningar, företagsägare och anställda.

Tjänsten utgår från kontoret i Östersund och du träffar kunder på kontoret, per telefon och via mejl. Genom kontinuerlig marknadsbearbetning skapar du kontakt med företagare och blir deras rådgivare när det gäller frågor om verksamhetens försäkringsbehov. Vår roll är att ge våra företagskunder hållbara och anpassade helhetslösningar utifrån varje kunds unika behov.

Om dig
För att lyckas i rollen bör du vara driven, lyhörd, affärsorienterad och analytisk. Du har tidigare erfarenhet av liv- och pensionsförsäkringar och har levererat goda dokumenterade resultat inom försäljning och kundnöjdhet. Du har någon form av eftergymnasial utbildning samt är Diplomerad Livförsäkringsrådgivare och innehar IFU Livdiplomet.

Det är av stor vikt att du är självgående, har ett stort engagemang och hög arbetskapacitet. Du är en positiv och initiativrik person som drivs av att träffa kunder och göra affärer. Du är förtroendeingivande och kontaktskapande och gillar att bygga långsiktiga relationer. Ordning och reda är en självklarhet.

Vi verkar på en marknad som ständigt utvecklas och detta kräver att du som person är anpassningsbar, självständig och har ett positivt förhållningssätt till förändringar och nya arbetssätt.

Vi erbjuder dig
Ett utmanande och omväxlande arbete där du får arbeta självständigt med eget ansvar, samtidigt som du ingår i ett lag där daglig kommunikation och interaktion är en självklarhet. Vår vision 2025 är att bli Länets mest omtyckta företag. För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Det är också givet att du precis som vi tycker att hållbarhet är viktigt och självklart känner du igen dig i våra värdeord: hållbara, engagerade och modiga.

Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten är placerad på kontoret i Östersund. B-körkort är ett krav.

Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt CV (innehållande personligt brev och meritförteckning). Sök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval, senast 22 mars. Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryteringskonsult Rosmari Hagström på rosmari.hagstrom@se.experis.com eller via 073-028 70 40