Ledigt jobb som kontorsansvarig assistent på Telair i Lund

TELAIR International AB i Lund erbjuder ett brett utbud av last- och bagagehanteringssystem, främst för flygplan, för att underlätta lastningen av gods som inte packats i containrar. Det sträcker sig från det unika glidande mattan-konceptet till en förlängning på bälteslastare och förbättrar arbetsförhållandena för de personer som hanterar lasten och skyddar lastutrymmen, passagerarbagage och last från skador.

Placering: 
Malmö, Lund
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Nu söker Telair en kontorsansvarig assistent. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt. Vår kund önskar börja med att hyra in dig som konsult från oss men om ömsesidigt tycke uppstår tänker de sig att de gärna vill anställa dig framöver.

Vad ingår i rollen?

I arbetet ingår att assistera dina kollegor med sedvanliga sekreteraruppgifter som exempelvis protokollskrivning, framtagning och sammanställning av styrelse- och rapportmaterial samt att planera och genomföra externa och interna möten och event. Även en del löpande ekonomi, fakturakontering och rapportframtagning kommer att ligga på dig.

I kontorsansvaret ingår ett övergripande funktionsansvar för kontoret. Det innebär att du är den som håller i alla de trådar ingen annan håller i. Du har bl.a. kontakten med fastighetsvärden, larmbolaget, städbolaget mm och du sköter inköp av kontorsmateriel och förbrukningsvaror. Du tar emot besökare, hanterar inkommande och utgående post och ser till att kontorsmaskinerna fungerar. Du är den som håller kontoret i ett snyggt, fungerande och trevligt skick och när något fallerar ja då är det till dig man kommer…

Vem söker vi för rollen?

För att trivas i denna roll tror vi att du är en person som älskar att serva och underlätta för andra och att du därför också gör det med ett leende. Du är positiv, mån om dina kollegor och sprider en god stämning på din arbetsplats. Du är inte rädd för att ta tag i uppdykande "problem" och du kan identifiera "brister" och komma med förbättringsförslag.

Vilken bakgrund behöver du?

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, enklare bokföring och av att ta fram och sammanställa olika rapporter. Har du tidigare arbetat med någon typ av service och gillat det så tror vi det är ett plus. Du är duktig på att uttrycka dig både i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du måste också kunna arbeta obehindrat i Outlook, Word, Excel och PowerPoint.

Som person är du självgående med hög samarbetsförmåga och god känsla för service. Du är social, noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt. Du är också en duktig kommunikatör med gott omdöme och hög integritet.

Ansökan

Ansök gärna snarast då vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.

Välkommen med din ansökan!