Ledigt jobb som Operativ Inköpare hos Scania i Södertälje

Experis Finace söker nu dig som är i början av din karriär som inköpare och vill arbeta på ett spännande uppdrag hos Scania i Södertälje. Är du utbildad ingenjör med ett stort intresse för teknik och affärer? Trivs du i internationella miljöer med ett högt tempo samt arbetar analytiskt och strukturerat? Då är detta rätt tjänst för dig. Välkommen med din ansökan omgående!

Placering: 
Södertälje
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning:

Placering: Södertälje
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Konsult via Experis Finance
Uppdragsperiod: Omgående - Tillsvidare

Som operativ inköpare kommer du att ansvara för inköp mot Scanias lokala produktionsorter. Ditt ansvar innebär att självständigt arbeta med förfrågningar, förhandlingar och orderläggning.

Uppgifterna består bland annat av att förbereda och skicka ut offertförfrågningar samt sammanställa och analysera offerter och annan information vilken behövs som underlag för beslut. I arbetet har du många kontaktytor internt på inköp men även mot andra funktioner på Scania, främst produktion, och deras externa leverantörer.

I ditt arbete kommer du att:

  • Säkerställa och driva inköpsarbetet vad gäller offertförfrågningar och orderläggning
  • Förhandla allmänna leveransvillkor och övriga kommersiella villkor
  • Agera som eskaleringspunkt för leverans- och produktionsstörningar

I övrigt kommer du att vara behjälplig med process- kartläggning och dokumentation.

Vem är du?

Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik och att göra bra affärer (kommersiell förståelse). Du har 0-2 års erfarenhet inom yrkesrollen och grundläggande kunskaper inom juridik och företagsekonomi. Du kommunicerar även obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbet samt process-kartläggning och eller dokumentation, samt erfarenhet av förändringsarbete.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är resultatinriktad, analytisk och har en förmåga att driva flera inköpsuppdrag parallellt på ett strukturerat sätt. Du trivs med ansvar och är trygg som kravställare samt att ta initiativ och driva förändring.

Då tjänsten innebär flera gränssnitt både internt och externt tycker du om att samarbeta, är bekväm i att hålla presentationer samt behärskar engelska flytande i tal och skrift.

Övriga önskvärda kompetenser:

  • Stresstålig (emotionell stabilitet).Hanterar stress på ett konstruktivt sätt, bibehåller ett gott humör vid press och motgångar
  • Strukturerad (målmedvetenhet).Arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines
  • Analytisk (problemlösningsförmåga).Löser problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljö

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Ansökan:

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Camilla Forssberg på Camilla.Forssberg@se.experis.com