First line support - första steget till en lyckad IT-karriär!

Har du erfarenhet av support eller kundservice över telefon? Har du ett intresse för IT och fokus på god service? Behärskar du dessutom det svenska och engelska språket obehindrat? Då är du förmodligen helt rätt profil!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1
Typ av jobb: 
Rekrytering till företag 

Experis IT söker nu för kunds räkning en kandidat för rollen som IT support till ett stort internationellt bolag i Göteborg! Är du i startgroparna av din karriär inom IT och vill bredda dina kunskaper är detta en perfekt språngbräda in i IT-branschen, även för de mer juniora.


Ort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Om företaget

Företaget är ett globalt teknikföretag som hjälper företag att utvecklas i led med digitaliseringen genom att erbjuda en mängd lösningar, produkter och tjänster med stort kundfokus. De finns i 43 länder runt om i världen och är ett ledande företag inom många viktiga branscher och industrier.

Hur ser arbetet ut?

Arbetet som First line IT Support tekniker innefattar samtalshantering och support över såväl telefon som mail och chatt med IT-inriktning, blandat med att felsöka hårdvara, mjukvara och nätverk.

Arbete kommer ske i ärendehanteringssystemet Remedy där du skapar nya, tar över redan existerande och söker efter tidigare ärenden och skickar/eskalerar till andra grupper inom bolaget. Du kommer hjälpa slutanvändare med felsökning, problem gällande konton, behörigheter, lösenordshantering, etc. Detta arbete sker i Remote assist och Remote Desktop Protocol där du får administrera och hämta information från Active Directory. Genom detta sätter du nya lösenord, låser upp konton och beställer gruppbehörigheter via olika verktyg.

I övrigt kommer du få vara med och genomföra installationer av applikationer och vanliga program. Dessutom kan du komma i kontakt med arbetsuppgifter kopplat till skrivare där du får beställa toners och göra felsökningar för att se om tekniker behöver skickas ut.

För att du ska känna dig bekväm i din nya roll inleds anställningen med en introduktion på några veckor där du får gedigen information och utbildning. Detta är alltså en tjänst för dig som vill arbeta i ett gott team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka till Experis IT idag!

Vem är du?

Vi ser att du…

  • Har erfarenhet av kundservice över telefon, alternativt av IT-support (alltså erfarenhet av servicefunktion eller supportfunktion)
  • Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
  • Har ett intresse för IT och vill utvecklas inom detta område

Vi ser det som meriterande om du…

  • Har erfarenhet av att hantera lösenord och användarkonton
  • Har erfarenhet av Active Directory

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Har du frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com