Chef Tekniskt Säljstöd & Support Swecon Anläggningsmaskiner

Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 25 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda och omsätter 45 miljarder kronor på årsbasis. Genom forskning och verksamhet i hela värdekedjan tar vi ansvar från jord till bord. Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i de baltiska länderna samt delar av Tyskland. Med ca 580 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak. Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,2 miljarder kr (2018). Läs mer via www.swecon.se

Placering: 
Eskilstuna, Strängnäs, Västerås
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Teknik, Naturvetenskap, Management, Industri, produktion
Antal tjänster: 
1

Rekryteringen utförs i samarbete med Experis Eskilstuna.

Arbetsuppgifter
Nu finns en härlig utmaning där du får ta dig an en ny chefsroll på Swecons huvudkontor i Eskilstuna. Du ansvarar för ett team på tio personer där du sätter rätt riktning i processer och jobbar efter uppsatta mål.
Som chef för Teknisk säljstöd & support kommer du att leda ett kompetent team bestående av fyra produkt- och systemspecialister, utrustningskonstruktör, metodutvecklare och samt fyra marknadsassistenter. Du är operativt ansvarig för det dagliga arbetet och sätter upp mål både för medarbetarna och verksamheten. Du utvecklar och effektiviserar metoder i samarbete inom gruppen såväl som med andra samverkansparter i ett företag som växer. Du har god förståelse för vad som krävs av marknaden som genomgår kontinuerliga teknikskiften och hög utvecklingstakt med avseende på miljö, datautbyte och effektivitet. Som chef ingår du i ledningsgruppen för marknad och försäljning och rapporterar till vår marknadschef.

Swecons säljsupport ansvarar och hanterar dagliga ärenden kring tekniska produktfrågor i samband med försäljning och avtalshanteringsadministration. Avdelningen ansvarar också för systemstöd och utveckling av företagets anbudsmodul. Den jobbar även med utveckling, standardisering och förvaltning av utrustningspaket för att hjälpa kunden välja rätt produkt och tillbehör, idag såsom imorgon.

En viktig del till framgång är att aktivt kommunicera med vår huvudleverantör, Volvo CE för ömsesidig bild över marknadens krav och utveckling. En effektiv, tydlig och snabb säljsupport är en förutsättning för kundens bästa, där vi tar ansvar för en trygg maskinaffär med en hög servicegrad från oss som leverantör.

Vem är du?
Vi tror du är en handlingskraftig person och har förmågan att engagera, motivera och inspirera dina medarbetare. Du är nyfiken har intresse för att utveckla verksamheten som leder till att höja kundupplevelsen.
Du har erfarenhet från att driva en verksamhet inom teknik, utveckling eller försäljning med högt kundfokus. Du har förmågan att analysera processer och resultat samt att driva ett kontinuerligt förbättringsarbete. Meriterande kan vara erfarenhet från branschen, Volvos CE produkter eller av större tillverkningsindustri. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du har ett stort intresse för både teknik och marknadsfrågor.

Gillar du att växelvis jobba med operativa frågor, till att lyfta blicken och ha strategiska utvecklingsfrågor för Swecon på agendan? Ja, då är du välkommen till oss!

Kontaktperson
Ansök via www.experis.se, för mer information kontakta gärna Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på 016-155733 alternativt thomas.andersson@se.experis.com.
Urval kan ske löpande, välkommen in med din ansökan.

Sista ansökningsdag
2019-05-30