Customer Care Specialist till Bona Nordic

Bona befinner sig i en expansiv fas och utvecklar ständigt nya affärsområden och har rönt stor framgång inom både proffsmarknaden (B2B) och retail (B2C). Bonas största marknadsandel ligger idag inom B2B samtidigt som B2C växer markant. Rollen som Customer Care Specialist är befintlig och du kommer att få arbeta med båda områden för Bonas nordiska marknad.

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Kontor, Administration, Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Bona är ett hundraårigt familjeägt företag grundat 1919. Idag är vi en global koncern med huvudkontor i Malmö, dotterbolag i 17 länder och fabriker i Malmö, Tyskland, USA och Kina. Vi är aktiva i mer än 80 länder och vi omsätter över 2 miljarder kronor. I Malmö är vi totalt 145 medarbetare, och internationellt ca. 600.

Vi lägger ner vår själ i att ta fram det bästa i världens alla golv. Vi har ett komplett produktsystem för golvets hela livslängd, från installation till underhåll, rengöring och renovering. Vi utvecklar och tillverkar lacker, limmer, oljor, rengöringsprodukter och slipmaskiner. Våra produkter säljs till såväl hantverkare och parkettfabriker som direkt till konsumenter.

Genom våra värderingar innovation, professionalism, engagemang och respekt bygger vi vårt samarbete med affärspartners, kunder och medarbetare. Bona har ett starkt fokus på säkerhet, hälsa, miljö, kvalitet och långsiktig hållbarhet, och vi är ett ISO 9001- och 14001-certifierat företag.

Hemsida: www.bona.com

Om tjänsten

Som Customer Care Specialist hos Bona Nordic kommer du att arbeta i en bred och varierande roll där du driver, koordinerar och stöttar arbetet inom och mellan sälj och marknad i syfte att bidra till en positiv utveckling av försäljning och lönsamhet, öka marknadsandelar samt att stärka varumärket. Du ingår i ett team av säljare och marknadsfunktioner på totalt 13 personer och rapporterar direkt till säljchefen för Bona Nordic. Din vardagliga kontakt med säljarna är tät där du agerar både stöttande och drivande i frågor som t. ex. rör CRM-system och säljfrämjande kundaktiviteter.

Vidare arbetsuppgifter i rollen som Customer Care Specialist:

  • Ta fram säljpresentationsmaterial och mässunderlag.
  • Planera och projektleda kampanjer, mässor och events inom Norden-avdelningen och agera och i vissa fall också medverka ute på fältet.
  • Analys av alla säljkanaler (såväl digitala som traditionella) samt ta ägandeskap över CRM-system (SAP-baserat) för att optimera kunddialogen.
  • Producera prislistor och ansvara för att uppdatera dessa i Excel. (Superviktig funktion)
  • Packa och fixa utskick till både säljare och butiker.
  • Proaktivt ta kontakt med kunder efter t ex. mässor och kampanjer för att optimera försäljningen.
  • Löpande kontakt med distributörer för att skapa engagemang kring Bonas sortiment och varumärke.
  • Vid behov fungera som back-up till orderadministration/kundtjänst.

Placering: Bonas globala huvudkontor i Malmö.
Tillträde: Snarast.


Du som söker

Du kommer från en liknande roll i en sälj- och marknadsorganisation där du har arbetat nära kundmarknaden. Vi ser det som mycket meriterande om du har arbetat inom retail/FMCG och har förståelse för såväl B2B som B2C. Du har erfarenhet av att arbeta affärsinriktat i centrum av ett säljteam, både stöttande kring säljaktiviteter gentemot kund och proaktivt drivande kring t.ex. CRM och e-Commerce.

Vi söker dig som har ett proaktivt tänk och som tar för dig i din yrkesroll. Du vill utvecklas och ständigt optimera hur du arbetar för att undvika dubbelarbete. Du känner igen dig i egenskaper som initiativtagande, självständig, utåtriktad, kommunikativ och du är strukturerad med ett praktiskt tänk. För att trivas hos Bona behöver du vara prestigelös och en utpräglad lagspelare.

Jobbet kräver goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning.


Ansökan och kontakt

Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten med en uppdaterad CV samt en riktad ansökan för tjänsten i vilken du beskriver Varför tjänsten? och Varför du passar för den? Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Pierre Bellin på 040-660 63 03 eller Christopher Weeks på 040-660 63 08. Vi arbetar med löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan snarast.