Supporttekniker till Advokatbyrå i Stockholm

Just nu söker vi på Experis en ny talang med bred kompetens inom support till rollen som IT tekniker för ett uppdrag hos vår kund, en Advokatbyrå i centrala Stockholm. Vi tror att du är en kommunikativ och handlingskraftig person som drivs av möjligheten att utvecklas och att få vara en viktig medlem i teamet. Stämmer det in på dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Ort: Östermalm, Stockholm
Start: Omgående
Uppdrag: Konsultuppdrag på initialt 6 mån med goda chanser till förlängning
Omfattning: 100%, Arbetstiderna är schemalagda och du arbetar antingen 7-16 eller 11.30-20

Vad innebär rollen som supporttekniker?

Vår kund söker nu förstärkning till sin IT avdelning. Detta är ett företag som är måna om att du som konsult ska känna tillhörighet på arbetsplatsen och vara en i laget. Tack vare en varierande roll finns mycket utvecklingsmöjligheter för dig som är driven och ambitiös. Du kommer att få mycket ansvar att ta dig an problemlösningar och arbeta med förbättringar i IT-miljön. IT landskapet är baserat på Windows till största delen, telefon (iPhone och Blackberry) och slutligen kommer du att arbeta med Citrix.

Tjänsten är delad mellan 1st line och on site, vilket innebär att du halva arbetsdagen sitter i telefonsupport och hjälper användare remote. Resterande tid arbetar du on site och supporterar problem och gör förbättringar som behövs på plats i företagets lokaler exempelvis, med hårdvara så som laptops, skrivare och konferensutrustning.

Mer detaljerat kommer du att

  • dokumentera ärenden och lösningar
  • felsöka, åtgärda och återrapportera problem
  • ge både mjuk- och hårdvarusupport till användarna
  • se till att de tekniska lösningarna fungerar felfritt

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med support. Du har en fallenhet för att supportera och bemöta olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vi söker dig med ett driv och en förmåga att ta tag i eventuella problem som uppstår på en gång. För att lyckas i uppdraget behöver du ha mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Vidare ser vi att du har erfarenhet av helpdesk och Windows server.

För denna tjänst kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper.

Vi söker dig som

  • Har relevant utbildning inom IT
  • Har relevant arbetslivserfarenhet inom IT, exempelvis helpdesk, on site tekniker etc.
  • Har tidigare erfarenhet av arbete i Active Directory
  • Har goda kunskaper om Microsoftprodukter, Windows server, Windows 10, Citrix
  • Har goda färdigheter i såväl talad som skriven svenska och engelska
  • Har ett utpräglat service- och kundfokus

Vad vi på Experis IT kan erbjuda dig:

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi är en av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com

Sista ansökningsdag
Snarast