Erfaren jurist med digitaliseringskompetens

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet. Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare? Då kan du vara den vi söker.

Placering: 
Västernorrlands län
Bransch: 
HR, juridik
Antal tjänster: 
1

Vill du vara med och driva myndighetens juridiska arbete för att möta dagens och framtiden krav?  Har du mångårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete så är du kanske den vi söker.

Arbetsbeskrivning

Arbetet innebär att utveckla arbetsformer för att identifiera och undanröja juridiska hinder som i onödan hindrar digitalisering, särskilt digitalisering i samverkan. Du kommer att tillsammans med andra utveckla och sprida metod- och expertstöd, identifiera regelverk som behöver ändras och visa på juridiskt hållbara lösningar för både samhället och den enskilda.

Vem är du?

Då myndigheten är i etableringsfasen krävs det att du trivs med att bygga struktur och rutiner där inga svar finns på förhand. Du tycker om att arbeta självständigt och är van att ta egna initiativ.

Vi söker dig som har:

  • Juristexamen
  • Mycket god kännedom och flera års erfarenhet av offentlig verksamhet
  • Erfarenhet av digitalisering av den offentliga sektorn och van att kommunicera möjligheter och utmaningar utifrån ett helhetsperspektiv

 

Meriterande

  • Erfarenhet av att etablera nya arbetssätt och leda förändringsarbete
  • Erfarenhet av arbete i organisation som i hög grad samverkar med andra

Personliga egenskaper  

Förutom att du har god juridik – och språkkunskaper har du ett starkt driv. Du brinner för att ge service och lösa problem samt leverera hög kvalitet i allt du gör. Du tar ett stort eget ansvar och frihet att ta egna initiativ är något du trivs med, samtidigt som du har en utpräglad team känsla. Då du kommer ha kontakt med olika samarbetspartners båda internt och extern är det viktig att du har en positiv inställning och trivs i sociala sammanhang där du på ett naturligt sätt skapar nya kontakter och långsiktiga relationer. Ditt engagemang och professionalism är viktiga egenskaper liksom integritet och prestigelöshet

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper.

 

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i augusti 2018.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930  alexandra.kohn@se.experis.com eller Karin Frisendahl 070-3774546 karin.frisendahl@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllhede för OFR-S 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just nu passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 29 april.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/

Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/