Ledigt jobb som interim redovisningsekonom i Stockholm

Trivs du i ett händelserikt och varierat arbete där dagarna sällan ser ut på samma sätt? Vill du arbetai en internationell miljö? Har du erfarenhet av redovisning och vill utveckla din karriär och ta nästasteg? Gillar du även att arbeta i en affärsmässig roll nära kunderna samt brinner du för problemlösning? Då är det här rollen för dig!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

Till vår kunds duktiga och engagerade ekonomiteam om sex personer söker vi nu en redovisningsekonom. Dina främsta arbetsuppgifter är att ha hand om hela ekonomiflödet och du ansvarar främst för likviditetsprognoser, skatter, bokslutsbokningar, avstämningar och uppföljning av nyckeltal samt bokslutsrapportering. Du kommer att vara behjälplig att förbättra processer och system som möjliggör att administrationen flyter på ett smidigt sätt. Du kommer också koordinera rutiner och processer gentemot vår kunds Shared Service Center som är beläget utomlands. Du kommer jobba nära ekonomichefen som också är den du rapporterar till.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående som är beräknat att pågå i sex månader, med chans till förlängning. Tjänsten är placerad i Solna, Stockholm.

Nedan följer exempel på arbetsuppifter:

  • Likviditetsprognoser
  • Cash management
  • Skatteberäkningar och redovisning av sociala avgifter och moms
  • Bokslutsavstämningar
  • Dokumentation av interna processer och säkerställa god intern kontroll
  • Ansvara för att mallar och formulär är uppdaterade
  • Göra finansiella rapporteringar

Din profil

  • Utbildning inom ekonomi
  • Minst tre års erfarenhet av självständigt arbete inom redovisningsområdet.
  • Goda kunskaper inom projektredovisning.
  • Goda kunskaper I såväl tal som skrift i svenska och engelska språket.
  • Goda kunskaper i MS Office, främst inom Excel.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är positiv och driven samt att har erfarenhet av att ha arbetat i en större organisation med internationell prägling. Vidare tror vi att du är strukturerad, noggrann och gillar att ha många kontaktytor.

Vad kan Experis Finance erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Ansökan

Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatspecialist Pontus Somi på pontus.somi@se.experis.com. Varmt välkommen med din ansökan!