Verksamhetsutvecklare till Familjebostäder i Stockholm

Är du en analytisk, lösningsorienterad och strukturerad person som drivs av tanken att få vara med och påverka inom en meningsfull organisation? Trivs du som bäst i en fri roll med omväxlande arbetsuppgifter inom verksamhetsutveckling och förändringsledning? Då rekommenderar vi dig att söka jobbet som verksamhetsutvecklare hos Familjebostäder. Skicka in din ansökan redan i dag!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Om Familjebostäder

Familjebostäder, en del av Stockholms stad, är ett bolag i stark tillväxt. Dagens 19 000 hyresrätter utökas de kommande åren med minst 5 000 nya bostäder och då behöver vi bli flera. Vi äger, utvecklar och förvaltar attraktiva hyresbostäder och lokaler för Stockholms behov. Med engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande i fokus jobbar vi för dagens och morgondagens kunder. Välkommen att bli en av oss

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Familjebostäder och Experis. Du kommer att bli anställd hos Familjebostäder, med tillhörighet hos fastighetsavdelningen.

På fastighetsavdelningen finns funktioner för drift, trygghets- och säkerhetsfrågor, lokaluthyrning, bostadsuthyrning och kundservice. Här finns även tio geografiskt indelade förvaltningsteam som ansvarar för skötsel och underhåll av fastigheterna.

Dina arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare är du en strategisk och operativ stödfunktion till fastighetsavdelningens ledning och sitter med i ledningsgrupp. Du ansvarar för att föreslå planer och projekt som positionerar verksamheten i enlighet med beslutad långsiktig målsättning, och är ett särskilt stöd till fastighetschefen avseende strategisk affärs- och verksamhetsplanering. Du använder dina kunskaper i förändringsledning för att stötta och underlätta för linjecheferna vid implementeringsarbeten. Du bidrar i ledningsgrupp bland annat genom att säkerställa framdrift och struktur, det är du som följer upp att beslutade förändringsåtgärder genomförs och får effekt.

Är du den vi söker?

Vi tror att du är en kommunikativ person som är analytisk, lösningsorienterad och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning och erfarenhet av verksamhetsutveckling i form av processtyrning, förändringsledning och förändringsarbete. Vi söker en senior kandidat, men öppnar upp för att senioritet kan betyda mer än många års erfarenhet; Vi tror att du har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller bara ett par års erfarenhet men med hög potential och bevisad analytisk förmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande uppgifter inom tjänstesektorn. Vidare ser vi att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och kan göra dig förstådd på engelska. Du behöver kunskaper i officepaketet samt ett B-körkort då resor i tjänsten förekommer.

Vi ser det som självklart att du är en initiativrik, kommunikativ och samarbetsorienterad person som är mån om att bidra med engagemang i vår grupp.

Vad kan Familjebostäder erbjuda dig?

Hos Familjebostäder blir vår värdegrund en viktig del i ditt dagliga arbete. Där betonar vi engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande. Vi har starkt kundfokus varför du måste trivas med att möta människor på deras villkor och vara serviceinriktad.

Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling samt generösa förmåner.

Vi sitter i bolagets huvudkontor i Hammarby sjöstad med goda kommunikationer om hörnet och med en möjlighet att använda företagets bilar vid vår tjänsteutövning

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Familjebostäder med Experis. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ellen Engström, 070 3904012, ellen.engstrom@se.experis.com.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig!