Strukturerad Projekt Koordinator till Saab i Linköping

Är du en strukturerad Projekt Koordinator med intresse för att bygga goda relationer inom ett internationellt och stort bolag? Just nu söker vi en Projekt Koordinator till en spännande roll på Saab i Linköping. Välkommen med din ansökan!

Placering: 
Linköping
Bransch: 
Kontor, Administration
Antal tjänster: 
1

Du kommer få en trygg anställning som konsult hos Experis och arbeta hos vår uppdragsgivare Saab i Linköping med start i maj 2019. För rätt person är möjligheten god för anställning hos Saab efter uppdragets slut.

Saab's IT funktion ICT växer med hela den globala verksamheten i och med detta har ett behov uppstått hos Service Management-teamet med en Projekt Koordinator. Service Management är del av Group ICT med ansvar att utveckla och leverera IT tjänster som adderar affärsvärde till Saab globalt. Det inkluderar utveckling av nya tjänster, infrastruktur och datacenter tjänster, service desk, klientplattform och applikationer. Service Management består av ca 450 personer uppdelade på fyra huvudområden; Workplace and Communication, IT Infrastructure Platforms, Enterprise Application Management och Service Development.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Projekt Koordinator kommer du att arbeta i nära samarbete med Head of Service Development som leder arbetet inom avdelningen. Arbetet är självständigt med mycket varierande arbetsuppgifter såsom:

  • Att ansvara för koordinering av resursförfrågningar från projekt
  • Att följa upp och analysera resursutnyttjande
  • Vara samordnande kontaktpunkt för alla resursförfrågningar till Service Management
  • Delta i koordineringsmöte tillsammans med övriga enheter inom Group ICT
  • Framställa presentationsmaterial
  • Sammanställa och analysera material till rapporter
  • Dokumenthantering
  • Driva egna initiativ/uppdrag

Vem är du?

Som person är du en skicklig samordnare med god kommunikationsförmåga samt upplevs som driven, positiv och serviceinriktad. Utöver detta bestitter du en god analystisk förmåga med sinne för struktur och ordning.

Vi söker dig som har tidigare erfenhet inom en likande roll och/eller högskoleutbildning inom ekonomi/HR/inköp/logistik eller motsvarande.

Du har goda kunskaper svenska och engelska som du kan flytande. Det är meriterande om du kan fler språk.

Du har god affärsystemsvana som goda kunskaper i MS Office och Sharepoint.

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken snarast möjligt. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan angiven ansökningstid gått ut.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Karin Boström via e-post: karin.bostrom@se.experis.com

Sista ansökningsdag
Snarast