Tullspecialist Customer Support till Orkla Foods i Malmö

Är du redo att ta nästa steg i karriären? Vill du arbeta som Tullspecialist inom kundservice i ett av Sveriges största livsmedelsföretag? Har du mycket goda kunskaper om tulladministration? Är du en fena på exporttillstånd, varuklassificering, aktiv förädling? Då kan det här vara jobbet för dig.

Placering: 
Malmö
Bransch: 
Inköp, logistik
Antal tjänster: 
1

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Orkla Foods Sverige och Experis. Du kommer att bli anställd hos Orkla Foods Sverige.

Arbetsuppgifter

Som Tullspecialist Customer Support blir du en del av Orkla Foods Supply Chain-organisation. Tillsammans med dina sju kollegor på avdelningen ansvarar du för exportflödet från order till fakturering och att ge en god service till Orklas kunder.

Du rapporterar till Customer Support Manager och är placerad på Orkla Foods Sveriges huvudkontor i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Tulladministration, tillstånd, aktiv förädling, avräkning klassificering, intrastat in- och utförsel etc.
  • Tulldokument som hanteras i EDICOM och GCT ( exportdeklarationer, ATR-dokument,transiteringar, CMR, T1, T2)
  • Orderhantering via mail och telefon i affärssystemen Movex och SAP
  • Exportdeklarationer, T1 och T2
  • Utveckling av rutiner och processer som rör export och tull
  • Transportbokningar
  • Bevakning av leverans och restorder
  • Reklamationshantering
  • Registervård, kund- och leveransregister
  • Kundkontakt, proaktiv återkoppling på frågor från kunder

Som Tullspecialist på avdelningen kommer du att få det övergripande ansvaret för frågor som rör export, import och tull. Du kommer att få stor möjlighet att påverka och förbättra rutiner och processer inom avdelningen. I ansvaret ingår också att stötta kollegorna i organisationen i frågor som rör tull, och att bidra till en ökad kunskapsnivå hos övriga medarbetare.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och flera års erfarenhet av export, import och tullhantering i en administrativ serviceroll med kundkontakt. Har du dessutom vana av att arbeta i SAP eller Movex är det meriterande.

Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och skrift. Du är en flexibel, självgående och lösningsorienterad person som drivs av att förbättra processer och rutiner. Då du kommer att ha många kontakter både inom och utanför bolaget är det viktigt att du har god vana av samarbete och kommunikation med flera olika parter.

Din inställning och dina värderingar går hand i hand med Orklas: du är modig, inspirerande och pålitlig!

Kontaktperson och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Orkla med Experis. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Rikard Karlsson, Rekryteringskonsult på Experis, på telefon 0709-316 318 eller rikard.karlsson@se.experis.com. Då vi tillämpar löpande urval vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25 augusti 2019, via länken på annonsen på www.experis.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Orkla

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Frödinge, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på över 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Frödinge, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Simrishamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara "Din vän i vardagen" genom att leva upp till våra värdeord - modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

Sista ansökningsdag
Snarast