Ledigt jobb som ekonomiassistent hos vår kund i Helsingborg

Är du redo för nästa steg i karriären? Låter det spännande att få chansen att arbeta med ekonomiadministration och leverantörsreskontra på ett intressant, globalt och välrenommerat företag? Vår kund i Helsingborg växer och söker nu en positiv och flexibel ekonomiassistent. Är det du? Sök då tjänsten redan i dag!

Placering: 
Helsingborg
Bransch: 
Ekonomi, Finans, Försäkring
Antal tjänster: 
1

Det här är ett konsultuppdrag som varar till 30 september med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att jobba som ekonom

I den här rollen kommer du få möjligheten att arbeta med varierade uppgifter allt från mer avancerade till mer rutinmässiga. Fokuset initialt kommer i första hand att vara inom området för kund- och leverantörsreskontra.

Du ingår i ekonomiavdelningen som i dag består av tre personer. Du kommer att sitta i fina och trivsamma lokaler i stans utkant med bra kommunikationsmöjligheter.

Du kommer till exempel att:

  • arbeta med kund- och leverantörsreskontra
  • Speaking Partner mot Shared Service Center gällande fakturafrågor
  • hantera viss fakturering
  • arbeta med priskontroll och attesträtter
  • vara behjälplig vid bokslut
  • arbeta med andra ekonomirelaterade vanligt förekomna arbetsuppgifter

Vem är du?

Vi tror att du är en positiv och social person som är flexibel, prestigelös och ansvarsfull i ditt arbetssätt. Du har en utbildning i ekonomi och administration och det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen.

Vidare söker vi dig som:

  • har mångårig erfarenhet av att ha arbetat brett som ekonomiassistent
  • har god datorvana och har goda kunskaper i Excel
  • är van användare av något större affärssystem
  • behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du:

  • har erfarenhet av fastighetsbranschen
  • tidigare har arbetat i Navision

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Carl-Johan Andersson på telefonnummer 040-6606301 eller e-post carl-johan.andersson@se.experis.com.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Sista ansökningsdag
Snarast