Marknads- och kommunikationschef till AB Hallstahem

AB Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsbolag i Hallstahammar. Bolaget äger och förvaltar ca 2 400 bostadslägenheter och drygt 300 lokaler fördelade i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Bolaget omsätter ca 160 miljoner och har totalt 37 st. medarbetare. AB Hallstahem är kommunens största fastighetsägare och erbjuder bra & varierande bostäder med hyresrätt. Läs mer via www.hallstahem.se Har du ett engagemang i samhället och i andra människor? Vill du genom ett aktivt och engagerat arbete, vara delaktig i en verksamhet som skapar engagerade och motiverade medarbetare och en företagskultur som får människor att växa och ta ansvar? Då är du varmt välkommen till denna helt nya roll hos AB Hallstahem.

Placering: 
Västmanlands län, Södermanlands län, Hallstahammar, Västerås, Eskilstuna, Köping
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam, Kontor, Administration, Kundtjänstarbeten, Management
Antal tjänster: 
1

Rekryteringen utförs i samarbete med Experis.

Arbetsbeskrivning
AB Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsföretag som stegvis utvecklas till att vara ett tjänsteföretag med tydligt kundfokus där medarbetarna utgör den viktigaste resursen. 
Vi inför nu en helt ny och spännande roll i företaget för att kunna ge ännu bättre service och synas på ett nytt sätt. Som Marknads- och kommunikationschef ansvarar och utvecklar du företagets kundservice, all marknadsföring och kommunikation i print och på sociala medier. Du kommer arbeta med att lyfta Hallstahem som varumärke och marknadsföra Hallstahem i de rätta sociala kanalerna för våra nya och befintliga hyresgäster.

Du stöttar dina kollegor operativt vid behov samt agerar bollplank till dem. Du jobbar med ta fram nytt marknadsmaterial och ansvarar för framtagning av Hallstahems kundtidning. Med framgång leder du ditt team på ett affärsmässigt och kundfokuserat sätt så att AB Hallstahem betraktas som kommunens mest attraktiva hyresvärd. I ditt team på fem personer så ansvarar ni för kundtjänst, uthyrning, samt information.
Du kommer att utveckla verksamheten för att möta framtida krav. Du skapar och utvecklar goda relationer med hyresgäster, företagare, andra fastighetsägare, Hyresgästföreningen samt med kommunens olika kontaktytor.  Alla chefer på Hallstahem arbetar operativt i driften och vi räknar med att din roll kommer vara delad mellan ledarskap/strategi samt operativt arbete. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.
Placeringsort är Hallstahammar.

Vem är du?
Du är en utåtriktad ledare som har erfarenhet från att leda ett team med ansvar som spänner över ett brett område. Du har troligtvis erfarenhet att av leda och utveckla arbetet i en kundtjänst. Du har breda kunskaper inom profilering och hur man tar fram marknadsföringsmaterial och hur man får fram varumärket i de digitala kanalerna och hemsidan.
Vi tror att du har en akademisk utbildning inom lämpligt område och har du erfarenhet från bostads- och/eller fastighetsbranschen så är det meriterande.

Dina personliga kompetenser är avgörande och vi tror att du är skicklig på att leda och följa upp, samt har ett utvecklat strategiskt tänkande. Du har en prestigelös personlighet och hjälper gärna till i operativa arbetet. Din roll kräver ett gott samarbete med styrelsen, hyresgäster, entreprenörer, politiker med flera. Du är tydlig, engagerande och skapar ett positivt arbetsklimat med tillit och delaktighet. 
Vad kan vi erbjuda dig?
AB Hallstahem är ett företag med en stödjande och prestigelös kultur där du får möjlighet att engagera dig i samhällsutvecklingen, samt i människors tillgång till ett bra och tryggt boende i livets olika skeenden. 

Kontaktperson
Ansök via www.experis.se. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på telefonnummer 016-15 57 33. Vänta inte med att skicka in din ansökan då ansökningar kan behandlas löpande. 

Välkommen att söka tjänsten!