Menigo söker KAM – Corporate Sales

Menigo är ett bolag som levererar både färskvaror och allt annat som kan behövas i professionell matlagning, från toppkrogar och lunchrestauranger till skolor och sjukhus. Vi är ca 1000 engagerade medarbetare och finns representerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås, Helsingborg, Karlstad, Strängnäs och Sundsvall. Vi samlas runt passionen för mat och hur den kan bidra till en bättre värld.

Placering: 
Stockholms län
Bransch: 
Försäljning, marknad, reklam
Antal tjänster: 
1

Arbetsbeskrivning

I rollen som Nationell Key Account Manager kommer du att ansvara för några av Menigos största rikstäckande kedjekunder inom det privata affärsområdet. Du ansvarar själv för att driva och utveckla försäljningen i nära samarbete med kunderna, vilket innebär att bygga långsiktiga relationer och identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter tillsammans med kunden.

I rollen ingår både utveckling av nuvarande kundrelation samt nykundsbearbetning. Arbetsuppgifterna är varierande och kan dels inbegripa förhandling på ledningsnivå, men också att kunna dra slutsatser från analyser. Tjänsten innefattar både extern kontakt med kund men också intern projektledning. Du rapporterar till Chef KAM Corporate.

Vem är du?

För att lyckas och trivas i rollen som Nationell KAM ser vi att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande, samt gedigen erfarenhet från B2B försäljning. Har du branscherfarenhet är det mycket meriterande.

Som person har du en stark drivkraft och är mål- och resultatinriktad. Du har en analytisk förmåga och är bra på att analysera detaljer och det är också viktigt att du kan se sammanhang och förstå helheter. Vidare är du en relationsbyggande person som har lätt för att nätverka, både med kunder och internt.

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos oss får du möjligheten att växa i din roll och i vår verksamhet – allt för att vi ska vara den självklara helhetsleverantören inom mat och dryck på marknaden. Våra kundrelationer samt dina förutsättningar och din potential är fokus för oss. Med engagemang, nytänkande, involverande och tydligt ledarskap arbetar vi mot högt uppsatta mål genom att utveckla affären i samarbete med våra kunder.

Vårt huvudkontor ligger i lokaler i Stockholm Globen, där vi har tillgång till ett brett utbud av restauranger samt bra parkerings- och kommunikationsmöjligheter. Vi arbetar med utvecklingsplaner för alla våra medarbetare och vi värdesätter balans mellan arbete och fritid. Som en del av Menigo har du även möjligheten att köpa produkter ur vårt egna sortiment.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Menigo med Experis. Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på sofia.huhta@se.experis.com.
 

 

 

 

Sista ansökningsdag
Snarast