Inköpare med erfarenhet av upphandling sökes i Göteborg

Söker du jobb som inköpare där du får förhandla och skapa långsiktiga relationer med leverantörer? Då har vi på Experis nästa jobb för dig! Konsultuppdraget är hos Länsförsäkringar i Göteborg. Organisationen ligger i framkant inom försäkringsbranschen och bidrar med goda utvecklingsmöjligheter. Här får du chansen att utvecklas inom ditt kompetensområde och bidra med att skapa rutiner arbetetsrollen. Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan!

Placering: 
Göteborg
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Ort: Göteborg
Start: Omgående
Uppdragslängd: konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning
Omfattning: 75-100%

Företaget:

I detta konsultuppdrag kommer du att arbeta hos Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, det vill säga inom försäkringsbranschen. Det är viktigt att du som person har ett intresse av teknik och gillar att arbeta i en kundägd organisation. Du kommer till ett uppdrag som har hjärtat hos sina kunder. Bolaget får ständigt utmärkelser för att de är kundernas favorit inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Det är de riktigt stolta över. För att trivas i bolaget är det viktigt att du känner igen dig i orden enkla, engagerade och professionella.

Om jobbet:

I din roll som inköpare på Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän kommer du att ingå i en central funktion där en övergripande inköpsansvarig arbetar men där övriga kollegor arbetar med andra bolagsövergripande områden. En stor del av arbetet utförs tillsammans med chefer i verksamheten. För att uppnå bästa resultat sker detta genom struktur och noggrann uppföljning av insatser, förståelse för affären samt att det sker i nära samarbete med verksamheten.

Arbetsuppgifter:

  • Upphandla verkstäder som kommer utföra reparationer, framförallt motorskador
  • Skapa långsiktiga samarbeten och avtal med motorverkstäder
  • I din roll är det av stor vikt att alltid upprätthålla professionalitet och jobba efter företagets värdeord och värderingar
  • Följa upp och agera på avvikelser utifrån tecknade avtal

Om dig:

I denna roll söker vi dig som har tidigare erfarenhet av inköp och upphandling, gärna inom något tekniskt område. Du har lätt för att knyta kontakter och skapa långsiktiga samarbeten såväl internt i företaget som externt mot leverantörer. Kommunikation är en viktig del i denna roll, både när det gäller att föra fram dina tankar och idéer samt att vara lyhörd gentemot dina kollegor. Du som person drivs av ett affärsmässigt tänk och är van att förhålla dig till regelverk och interna processer.

Du har även:

  • Ekonomisk, teknisk eller annan relevant examen från universitet/högskola
  • 3-5 års erfarenhet av inköp och upphandling där du arbetat utifrån en inköpsmetodik
  • God analytisk förmåga samt duktig på att skapa struktur i ditt arbete
  • Svenska - Flytande i tal och skrift
  • Excel
  • Teknisk förståelse

Vad kan vi erbjuda?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om konsultrollen kan du maila Kandidatspecialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com .

Varmt välkommen med din ansökan!