First Line Support till internationellt IT företag, Stockholm

Till vår kund, ett internationellt mjukvaru- och tjänsteföretag söker Experis IT en Service Desk Agent / First Line Support. Vi söker dig som har cirka 1 - 3 års erfarenhet från en IT supportroll där du tidigare har jobbat med AD, Office365 och Windows 10. Experis IT är Sveriges största IT-konsultbolag och vi erbjuder dig en trygg och utvecklande anställning. Välkommen till oss på Experis IT!

Placering: 
Stockholm
Bransch: 
IT, data
Antal tjänster: 
1

Arbetsuppgifter

Vår kund är ett välkänt IT-företag som arbetar med mjukvaru- och tjänsteföretag. De söker nu förstärkning till sitt supportteam. En unik chans för dig som vill arbeta inom IT och få möjligheten att visa vad du går för hos en IT-jätte och få grymma utvecklingsmöjligheter!

På detta konsultuppdrag kommer du att arbeta i ett glatt och trevligt team med IT support. Du jobbar med problemlösning för anställda, eskalerar ärenden till 2:a och 3:e linjen och arbetar tillsammans med dina kollegor för att lösa ärenden inom SLA-tid. Ärenden kommer in via samtal, mail och chatt/ärendehanteringssystem. Teamet är kända för en hög servicekänsla och trivs med kontakt och hjälpa användare, oavsett deras kompetens inom IT.

Uppdragslängd: Konsultuppdrag på 9 - 12 månader, stor chans till förlängning

Ort: Stockholm

Omfattning: 100%, dagtid och veckodagar.

Din profil

För denna tjänst söker vi efter dig som har ett stort IT intresse och vill utvecklas i din supportroll. Du har lätt för att prata med andra människor och brinner för att hjälpa till där din kompetens behövs. För att lyckas i denna roll tror vi att du är service-minded och tycker om när mycket händer mycket runt omkring dig. För att passa i rollen ser vi att du har ca 1 - 3 års erfarenhet från helpdesk/IT support där du är bekant med att arbeta med AD.

För att passa i rollen har du kunskap/erfarenhet av:

  • OS Windows 7/10
  • Office365
  • Active Directory
  • Exchange
  • Ärendehanteringssytem (ex. ServiceNow)
  • Grundläggande nätverk (switchar, routrar, IP)

Meriterande:

  • ITIL

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt arbetsplats för dig. Vi är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering, läs gärna mer på vår hemsida: https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/academy/

Vi erbjuder dig:

  • Trygga kollektivavtal
  • Semesterersättning
  • Pensionsavsättning
  • Försäkring
  • Fast lön
  • Lön även när du är utan uppdrag

Ansökan:

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Anna Aurell-Sundvall på aau@se.experis.com

SEO: first line , helpdesk, support, supporttekniker, support tekniker, it-support, IT support, kundtjänst, AD, windows IT technician