Medarbetare till kundtjänst

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet. Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering? Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare?

Placering: 
Västernorrlands län
Bransch: 
Kundtjänstarbeten
Antal tjänster: 
2

Vill du bidra till samhällsnytta genom daglig kontakt med privatpersoner, andra myndigheter och företag? Myndigheten för digital förvaltning söker två medarbetare till kundtjänst.

Arbetsuppgifter

Myndigheten har flera uppdrag som involverar att ge stöd till offentliga aktörer och allmänheten. Det kan handla om att besvara frågor, ge vägledning och att hjälpa till att felsöka problem. Din roll innebär en viktig första kontakt med omvärlden och snabbt avgöra om du själv kan hjälpa till eller om ärendet behöver hänvisas vidare. Du kommer också hjälpa till att utveckla rutiner för hur olika ärenden ska hanteras på bästa sätt för verksamheten ska hålla en bra kvalitet och service. Verksamheten är under uppbyggnad och du kommer att få vara med och forma både myndighetens och din egen roll.

Vi söker dig som har erfarenhet från:

  • Teknisk support, service desk eller kundtjänst
  • Att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har

  • Kunskap och intresse för teknik och digitalisering
  • Ärendehanteringssystem och användaradministration
  • Att ta fram rutiner, vägledningar eller manualer
  • Att söka och strukturera ny information

Personliga egenskaper

För att trivas i denna roll måste du vara serviceinriktad, tycka om att lära dig nya saker och ha en god pedagogisk förmåga. Du är självfallet en engagerad och flexibel person som trivs med att ta egna initiativ. Vidare har du en god social kompetens och kan ge ett professionellt bemötande i alla situationer. Du kan hantera olika situationer på ett ansvarsfullt sätt utan att göra avkall på noggrannhet och kvalité.

Du har en personlig mognad med hög integritet, är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i med tillträde så fort som möjligt.

Placeringsort: Sundsvall.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom tjänsten är säkerhetsklassade.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Alexandra Köhn 070-2873930 alexandra.kohn@se.experis.com eller Karin Frisendahl 070-3774546 karin.frisendahl@se.experis.com

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllhede för OFR-S 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just nu passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 17 juni. Sök via länken nedan. 

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/

Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://www.valkommen-hit.se/sv/sundsvall/start