Elektromontage rekryterar Teamledare inom Inköp

Är du intresserad av att jobba på ett företag som har en tydlig målbild, bra personalförmåner och ett riktigt bra driv och där alla anställda tillsammans arbetar med ständiga förbättringar? Elektromontage i Söderköping erbjuder nu en chans för dig som vill bli Teamledare inom inköp. Vi är ett elteknikföretag med fyra verksamhetsområden: Industriell och Marin automation, Ställverk samt Service. Vi levererar högkvalitativa kompletta lösningar för styr- och kraftautomation. Våra största kundgrupper är maskintillverkare för kraftgenerering och marina produkter. Cirka 90 % av vår produktion exporteras direkt eller indirekt. Teknisk kompetens, ett proaktivt arbetssätt och våra medarbetares kunskap om olika applikationers driftsvillkor gör att vi är en konkurrenskraftig partner att göra affärer med. Vi är 45 medarbetare i Sverige och 55 i Litauen och planerar att omsätta 150MSEK inom 3-5 år. Läs gärna mer om oss på www.elektromontage.se

Placering: 
Norrköping
Bransch: 
Inköp, Transport, Logistik
Antal tjänster: 
1

Dina arbetsuppgifter

I din roll som teamledare får du en central position i företaget och kommer att vara en del av produktionsledningsgruppen. Dina arbetsuppgifter är huvudsakligen att arbeta med inköpsfrågor både långsiktiga och operativa tillsammans med planering och utveckling av rutiner/metoder i affärssystemet Monitor. Du kommer även att delta i projektinköp där du stöttar organisationen i processen att ta fram inköpsunderlag för kommande projekt som är på väg in samt vara med alternativt leda olika projektgrupper med fokus på att förbättra interna eller externa flöde. Vi arbetar aktivt med Lean och att hela tiden förbättra våra processer, långsiktighet i tanke och handling är ett av våra värdeord.

Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet inom inköp/logistik, möjligen har du en liknande roll idag men vill kunna påverka i större grad eller så är du i en utvecklingsperiod och söker dig till en ledarroll, oavsett bakgrund bör du ha ambitionen att arbeta mot ständiga förbättringar, tänka nytt, tänka fritt och tänka framåt.

Vi ser att du har flera års erfarenhet inom inköp, du har en relevant utbildning inom inköp och logistik. Du har goda IT kunskaper, framförallt Excell och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Monitor. Du har erfarenhet av att hantera avtal/priser i leverantörsrelationer i dina tidigare roller. Du kan uttrycka dig väl på engelska och svenska, både skriftligt och muntligt. Viss el-kunskap är meriterande men inte ett krav och du får gärna även ha erfarenhet av att tidigare arbetat inom tillverkande industri.

Som person drivs du av kundrelationer, du är affärsmässig samt du har gott ordningssinne och känsla för detaljer. Du har lätt för att arbeta självständigt och ta egna initiativ och du tycker om att utvecklas i samarbetet med andra. Som teamledare trivs du med att leda och inspirera andra.

Företagets kultur

Hos oss har vi en stark framåtanda där medarbetares åsikter är betydelsefulla för oss och att vi alla får vara delaktig i beslut. En stark teamkänsla bygger vi upp med gemenskap och aktiviteter, där vi även gärna träffas utanför jobbet, work life balance är prioriterat hos oss. Vi hjälps åt även om vi har olika ansvarsområden och det finns en hög grad av learning by doing. För oss är det viktigt att vi arbetar mot samma mål, där du får möjlighet att påverka och chans att utvecklas både som person och i din yrkesroll. Vi arbetar aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och utveckling inom sina arbetsområden.

Kontakt:

Skicka din ansökan via ansökningslänken brevid. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Fyhr på telefon 011-191898 eller via mail therese.fyhr@se.experis.com.

Ta ett nytt steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag
2019-04-03